وزير خارجه مصر با مشاور امنيت ملی آمريکا دیدار کرد

" نبیل فهمی" وزیر امور خارجه مصر چهارشنبه شب با"سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری  محیط ،  وزیر امور خارجه مصر چهارشنبه شب با مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد .

روابط عمومی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد" نبیل فهمی" و "سوزان رایس" دیشب تازه ترین تحولات سیاسی مصر و برخی مسایل مهم منطقه را بررسی کردند .

بر اساس بیانیه روابط عمومی کاخ سفید ، سوزان رایس در این دیدار  با اشاره به تصمیم دولت  آمریکا برای ادامه پشتیبانی از مصر ،گفت واشنگتن خود را به ادامه همکاری با قاهره در بخش منافع امنیتی مشترک از جمله مبارزه با افراط گرایی و حفظ ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه ملزم  می داند .

سوزان رایس در این دیدار بار دیگر اعلام کرد آمریکا از تحولات اخیر  مصر از جمله اقدام دادگاه های مصر در صدور حکم اعدام گروهی و نیز ادامه بازداشت خبرنگاران و فعالان  سیاسی  به شدت  نگران است .

 براساس بیانیه روابط عمومی کاخ سفید ، سوزان رایس در دیدار با نبیل فهمی بر ادامه حمایت آمریکا از روند دموکراسی در مصر که در آن حقوق همه افراد و احزاب رعایت  شود تاکید کرد .

سفر وزیر امور خارجه مصر به  آمریکا از پنجشنبه گذشته آغاز شد . این اولین سفر فهمی به آمریکا از زمان برکنار "محمد مرسی"  از قدرت و تشکیل دولت موقت جدید مصر است .

دادگاه جنایی در المنیا در مرکز مصر دوشنبه گذشته با صدور حکم اولیه ، حکم اعدام 683 تن از  اعضای و هواداران اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع رئیس این گروه را صادر کرده است. این حکم  قابل تجدید نظر است . 

دادگاه جنایی المنیا دوشنبه گذشته همچنین  با صدور حکم دیگری   ، 37 تن دیگر از  هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر را به اعدام محکوم کرد . این حکم نیز نهایی نیست .

بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا و سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد از  احکام صادره در مصر علیه  اعضا و هواداران گروه اخوان المسلمین  به شدت انتقاد کرده اند.

از طرف دیگر  دولت مصر در بیانیه ای اعلام کرد دستگاه قضایی مصر کاملا مستقل و غیر سیاسی است و دولت در کارهایش مداخله نمی کند . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار