دو نیروی پلیس مصر بر اثر انفجار بمب در برابر ساختمان دادگاه در منطقه مصر الجدیده شهر قاهره کشته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد: 2 نیروی پلیس مصر بر اثر انفجار بمب در برابر ساختمان دادگاه در منطقه مصر الجدیده شهر قاهره کشته شد و 4 تن دیگر زخمی شدند.

در عین حال، منابع امنیتی و رسانه های مصر از وقوع دو حمله خبر دادند که بامداد امروز جمعه در صحرای سینا مصر ایست بازرسی نیروهای امنیتی و خودروی گردشگران را هدف قرار داد.

در حمله به ایست بازرسی نیروهای امنیتی در جنوب صحرای سینا یک عامل حمله انتحاری محموله انفجاری همراهش را منفجر کرد و علاوه بر خودش یک نفر دیگر نیز کشته شد.

روزنامه الاهرام مصر در پایگاه اینترنتی اش اعلام کرد این حمله در الطور واقع در محور اصلی ارتباطی بین قاهره و مرکز تفریحی شرم الشیخ رخ داد.

در حمله جداگانه ای به یک خودروی گردشگری در همان جاده سه مصری زخمی شدند.

در این حمله بمبی نزدیک خودروی گردشگری منفجر شد ،‌ خودرویی که برای حمل و نقل کارگران مورد استفاده قرار گرفته بود.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد در حمله انتحاری در جنوب صحرای سینا یک سرباز مصری کشته شد.

همین خبرگزاری به نقل از مسئولان امنیتی شمار زخمیان انفجاری را که طی آن اتوبوسی در جاده مجاور هدف قرار گرفته بود ، پنج نفر اعلام کرد و نوشت زخمی ها غیرنظامیان مصری بودند.

در آخرین خبر آمده است: ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت در مصر( حامیان محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده کشور) خواستار تحریم انتخابات ریاست جمهوری شد.

این ائتلاف با صدور بیانیه ای از موج سوم انقلاب خبر داد که هدف از آن جلب توجه مردم برای تحریم انتخابات ریاست جمهوری در روزهای 26 و 27 مه است.

در این بیانیه آمده است:«‌ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا خواستار آن است تا مردم در موج سوم انقلاب در سال 2014 مشارکت گسترده داشته باشند. این موج با عنوان«وصلت آمریکا با مصر باطل است» و با شعار« مشروعیت واحد، انقلاب واحد و اراده مستقل» از روز جمعه(امروز) آغاز و به مدت سه هفته ادامه خواهد داشت.»

ائتلاف حامی مرسی پیش از این برای مشارکت در آنچه که موج اول و موج دوم انقلاب نام گرفته بود فراخوان داده بود که یکی از 25 ژانویه و به مناسبت سومین سالگرد انقلاب سال 2011 آغاز شده و تا یازدهم فوریه گذشته ادامه یافته بود. این موج منجر به درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و معترضان شده بود که دهها نفر در این درگیری ها کشته شدند.

موج دوم نیر از 19 مارس با شعار«خیابان ها در دست ماست... باهم تا رهایی» آغاز شده بود و تا سی ام همین ماه ادامه داشت.

ائتلاف حامی مرسی در بیانیه جدید خود افزود: موج جدید انقلاب با هدف جلب آرا برای تحریمِ انقلابیِ جنایاتی است که منجر به انتصاب برنامه ریزی شده فرماندهان و رهبران کودتا در کشور شده است ... هدف این است که در یک حرکت مردمی این صحنه آرایی ها رسوا شود.

در این بیانیه از مردم خواسته شد تا شیوه های نوینی را برای مقاومت مردمی انتخاب کنند و هم زمان با حضور در خیابان ها، فعالیت های موازی دینی را نیز آغاز کنند تا طرح تحریم تولیدات آمریکایی - صهیونیستی را در کشور پویا و بازرگانان فاسد را رسوا کنند زیرا این اقدام، حمایت از زندانیان خشمگینی است که در انتفاضه اول اعتصاب های آنان دستاوردهای امیدوار کننده ای داشته است.

در این بیانیه درباره محدوده موج سوم انقلاب آمده است: محدوده موج باشماست و شما موتور محرک آن هستید در نتیجه ابتکار عمل خود را به کار گیرید زیرا تا زمانی که اعتراضات ما مسالمت آمیز است و با خشونت و ترور مخالفت می کنیم کسی قادر نیست مانع تحرکات ما شود... مردم با ما هستند و کسانی که مردم با آنها هستند تصمیم گیرنده و پیروزند.
 
با وجود اینکه وزارت امور خارجه مصر آنچه را که به نقل از نبیل فهمی وزیر امور خارجه این کشور بیان شد و در آن از روابط میان مصر و آمریکا به منزله ازدواج دو کشور یاد شده است، تکذیب کرد اما در این بیانیه آمده است: ازدواج مصر و آمریکا باطل است... هرگز کودتا را به رسمیت نمی شناسیم... هرگز از انقلاب و مسیر انقلاب عقب نشینی نمی کنیم... مصر رئیس جمهوری جز محمد مرسی ندارد... مردم مصر با شرافتند، مصر مادر پاک ماست نه هرزه ای که مطیع هوس های آمریکا باشد.
 
16 هزار زندانی در 11 زندان مصر از روز چهارشنبه اعتصاب غذا کردند.

قرار بود این اعتصاب یک روزه باشد اما پس از استقبال گسترده زندانیان از این اقدام، قرار شد تا روز جمعه ادامه یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار