وزارت کشور اوکراین اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور بامداد امروز شنبه عملیات جدید بر ضد جدایی طلبان هوادار روسیه را در شرق این کشور آغاز کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، وزارت کشور اوکراین اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور بامداد امروز شنبه عملیات جدید بر ضد جدایی طلبان هوادار روسیه را در اطراف کراماتورسک ، در شرق این کشور آغاز کردند.

"آرسن آواکوف" ، وزیر کشور اوکراین در صفحه شخصی خود در فیس بوک اعلام کرد : "نیروهای دولتی کنترل یک برج تلویزیونی را در این شهر که نزدیک پایگاه مخالفان در شهر اسلاویانسک قرار دارد ، در دست گرفته اند."

وی افزود : « مرحله فعال این عملیات بامداد امروز ادامه داشت.» وی به قربانیان احتمالی این عملیات اشاره ای نکرد.

شب گذشته رسانه های روسیه از وقوع درگیری ها نزدیک شهر کراماتورسک خبر دادند. رسانه های روسیه به نقل از منابع پزشکی اعلام کردند در این درگیری ها یک تن کشته و نه تن دیگر نیز زخمی شده اند.

بنا بر اعلام جدایی طلبان در درگیری های روز جمعه در شهر اسلاویانسک دو سرباز که بالگردشان هدف قرار گرفته بود و همچنین پنج تن دیگر کشته شدند. ارتش اوکراین روز گذشته حمله به جدایی طلبان در شهر اسلاویانسک که کنترل این شهر را در دست گرفته اند ، آغاز کرد.

روز گذشته در اودسا ، شهری در ساحل دریای سیاه ، دست کم 37 تن کشته شدند که 31 تن از آنها در آتش سوزی در ساختمانی متعلق به یک اتحادیه ، جان خود را از دست دادند. بقیه قربانیان نیز در درگیری های خیابانی بین طرفداران روسیه از یک طرف و طرفداران اروپا از طرف دیگر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار