یک روانشناس گفت: از عوامل موثر در بهداشت روانی افراد پذیرفته نشدن آن‌ها از طرف گروه است.

ملوک حسینی روانشناس، در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کلامی که با گروه همسن ارتباط پیدا می‌کند علاقه را وارد به عنوان یک عضو از طرف گروه پذیرفته شد و موقعیت اجتماعی او در گروه استوار شود اگر چه خصوصیاتی که افراد را مورد توجه گروه قرار می‌دهد یا آن‌ها را در نظر دیگران محبوب می‌کند در دوره‌های مختلف فرق می‌کند.
 
وی ادامه داد: بچه‌هایی که قبل از بلوغ معمولا بچه‌های آرام و مطیع هستند و مزاحم کسی نمی‌شوند در میان گروه محبوبیت پیدا می‌کنند اما در دوره بلوغ افراد پر سر و صدا و شجاع و آن‌هایی که دیگران را سرگرم می‌کنند در میان گروه محبوبیت پیدا می‌کنند اما کودکانی که دارای مشکلات ارتباطی ناشی از خانواده هستند کمتر بعد از بلوغ و جوانی مورد پذیرش افراد گروه قرار می‌گیرند ، کسانی که در زندگی خصوصی احساس عدم امنیت می‌کنند نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.
 
 وی تصریح کرد:کسانی که در محیط  خصوصی خود احساس آرامش و امنیت نمی‌کنند و اوقات خود را با ناراحتی و پریشانی با افراد دیگر تفاهم ایجاد کنند و به همین دلیل نمی‌توانند در گروه همسال و دوستان خود محبوب شوند.
 
این استاد دانشگاه در ادامه افزود: باید توجه داشت که محبوبیت میان گروه و دوستان همیشه دلیل بر رشد عقلانی و اجتماعی فرد نیست بعضی از بچه‌ها برای جلب نظر دیگران خود را به زحمت می‌اندازند ولی به زندگی خصوصی خود به خود اعتماد ندارند.
 
* بچه‌هایی مورد توجه  گروه قرار  می‌گیرند که اعتماد به نفس بالایی دارند.
 
این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: بچه‌هایی که مورد توجه گروه و اطرافیان هستند اعتماد به نفس قابل قبول و بالایی دارند و در تحصیل و کار‌های خود موفق ‌ترند که این امر به خانواده و محیط بر می گردد اما بچه‌های مطرود دارای مشکلات عاطفی و خانوادگی از جمله احساس حقارت دارند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بهداشت ، کودک ، ارتباط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار