معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: استان لرستان ۱.۲ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را دارد در حالیکه ۲.۳ درصد از جمعیت کشور در لرستان است و این میزان سهم، مناسب استان لرستان نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ علی‌هادی چگنی افزود: استان لرستان با دارا بودن میزان بیکاری بالا در سطح کشور نیازمند ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری است.
وی افزود: با ورود سرمایه گذار و بخش خصوصی به استان مشکل اصلی استان که همان بیکاری است برطرف می شود.
چگنی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرای لرستان باید با بخش خصوصی تعامل داشته باشند، تا از این طریق برخی از مشکلات لرستان مانند بیکاری حل شود.
چگنی اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، دو پتروشیمی، دو پالایشگاه و یک کارخانه اوره آمونیاک توسط بخش خصوصی در لرستان سرمایه‌گذاری شده است.
وی با اشاره به سهم لرستان در تولید ناخالصی کشور عنوان کرد: استان لرستان 1.2 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را دارد در حالیکه 2.3 درصد از جمعیت کشور در لرستان است و این میزا سهم مناسب استان لرستان که سرشار از منابع غنی است، نیست.
معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان افزود: با توجه به اینکه 800 هزار هکتار زمین در استان لرستان وجود دارد، این زمین‌ها می توانند، ظرفیت خوبی برای بخشی از ایجاد اشتغال محسوب شوند./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.