معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مراسم انعقاد تفاهم نامه تاسیس مرکز رشد صنایع دستی فارس گفت: با دو بانک کشور تفاهم نامه هایی منعقد شد که در هرکدام 50 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنایع دستی اختصاص خواهند داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ بهمن نامور مطلق ادامه داد: شاهد افزایش حضور گردشگران در کشور هستیم و هر اندازه که در بخش گردشگری نگرانی از بابت تامین زیر ساخت وجود دارد در بخش صنایع دستی نگرانی نیست.

نامور مطلق بیان کرد: صنایع دستی دانش محور را در اولویت کارها قرار داده ایم و در این میان باید به این نکته توجه داشت که اگر صنعتی با دانش همراه شود ماندگار می شود و در غیر این صورت از بین می رود.

وی افزود: دانش باعث ماندگاری هنرهای اصیل می شود البته در این خصوص کشور ما در بحث هنرمندان تحصیل کرده دارای رتبه اول دنیا است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواستار راه اندازی شورای عالی صنایع دستی فارس شد.

نامور مطلق گفت: جای خوشحالی است که این تفاهم نامه با دانشگاه هنر شیراز منعقد شده است.

وی ادامه داد: استان فارس دارای پتانسیل بسیار بالایی در بخش صنایع دستی است به همین دلیل باید بیش از گذشته به این بحث مهم توجه داشت.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه باید شورای عالی صنایع دستی در فارس راه اندازی شود، بیان کرد: در این شورا دانشگاه، هنرمندان، سازمان میراث و... باید عضویت داشته باشند تا راهکاری های صحیح در جهت توسعه و پیشرفت صنایع دستی استان ارائه کنند.

نامور مطلق با بیان اینکه در گفتمان سازی ناموفق بودیم افزود: نتوانستیم جوانان را با گفتمان درست به سمت زیبایی شناسی که همان هویت ملی است حرکت دهیم در حالیکه اگر جوانان به این سمت روی می آوردند امروز شاهد مشکل در حوزه های صنایع دستی بومی نبودیم.

وی ادامه داد: با گفتمان سازی است که می توانیم سلیقه ها و الگوهای مصرف را به سمت خودمان برگردانیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بهتر است قبل از اینکه به فکر گردشگران خارجی و ارائه برنامه برای آنها باشیم به خودمان و ترویج داشته های داخلی توجه کنیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تسهیلات ، صنایع ، دستی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.