مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: دو هزار و 160 یتیم نیازمند تحت حمایت این نهاد هستند که سرپرستی عاطفی و معنوی این ایتام به حامیان نیکوکار واگذار شده است و یتیم بدون حامی در استان قزوین وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

، هدایت صفری گفت: کمیته امداد نهادی انقلابی است که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به دست معمار کبیر انقلاب تأسیس شد و نام مبارک امام خمینی (ره) بر تارک آن می‌درخشد تا این نهاد افتخار ادامه راه انبیای الهی در رسیدگی به محرومان را داشته باشد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در استان قزوین قریب به ۵۰ هزار مددجو به طور دائم و ۴۰ هزار نفر از اقشار آسیب پذیر نیز از تسهیلات و بسته‌های حمایتی عمومی و تخصصی این نهاد برخوردار هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین افزود: جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی استان قزوین شرایط و استحقاق دریافت کمک از این نهاد را دارند و صداقت فقر آنها برای این نهاد اثبات شده است، اما کمیته امداد طرح پالایش را اجرا می‌کند و وضعیت مددجویان را مورد رصد و بررسی قرار می‌دهد تا اگر خانواده‌ای به خودکفایی و توانمندی رسیده را از چرخه حمایتی خارج و تنها ارتباط عاطفی و معنوی با آنها داشته باشد.

صفری اعلام کرد: حدود ۶۰ درصد از مددجویان این نهاد در روستاها زندگی می‌کنند و حدود ۴۰ درصد از جامعه هدف در شهرها ساکن هستند که این امر به این معناست که کمیته امداد به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توجه بیشتر دارد.

وی عنوان کرد: امروز دهک‌های کم درآمد جامعه از نظر مالی و اقتصادی فشارهای زیادی را تحمل می‌کنند، از این رو کمیته امداد با ارائه مشاوره‌های اقتصادی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و شناسایی استعدادها، توانمندی‌های خانواده‌های تحت حمایت و ایجاد کاریابی و اشتغال برای جامعه هدف سعی دارد امید به زندگی و شادابی و نشاط را همراه با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی به آنها بازگرداند و ‌آنها را به سوی خوداتکایی و خودکفایی هدایت و تشویق کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و طرح‌های اجرا شده توسط کمیته امداد جملگی برگرفته از آموزه‌های قرآنی و دینی است و در قرآن کریم و دین مبین اسلام سفارش و تأکیدهای زیادی به تکریم ایتام و خانواده‌های بی سرپرست شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و ۱۶۰ یتیم نیازمند تحت حمایت این نهاد هستند که سرپرستی عاطفی و معنوی این ایتام به حامیان نیکوکار واگذار شده است، به طوری که سرانه ماهیانه یک یتیم از محل کمک حامیان در استان قزوین دو میلیون و ۲۰ هزار ریال است و یتیم بدون حامی در استان قزوین وجود ندارد.

صفری تصریح کرد: کمیته امداد ارائه خدمات هدفمند و زمان دار و همچنین ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی و ایجاد کاریابی و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش قالی بافی و خیاطی و صنایع دستی تلاش می‌کند تا خانواده‌های نیازمند را به استقلال معیشتی برساند.
ش ش



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.