در گذشته، شرکت‌های گوگل و مایکروسافت در سرویس‌های جیمیل، هات‌میل و اوت‌لوک، قابلیت استفاده از دامنه اختصاصی برای ایجاد ایمیل را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دادند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با استفاده از این قابلیت کاربر می‌توانست با خرید یک دامنه اختصاصی برای خود، بدون نیاز به سرویس میزبانی وب، ایمیل اختصاصی خود همچون info@domain.com را ایجاد کرده و به استفاده از آن بپردازد. علاوه بر این، برخی کاربران که دامنه و سرویس میزبانی وب را در اختیار داشتند اما نمی‌خواستند فضای خریداری شده برای سرویس میزبانی وب با ایمیل‌های دریافتی اشغال شود، از فضای رایگانی که این سرویس‌ها در اختیارشان قرار می‌دادند، استفاده می‌کردند.

متاسفانه این قابلیت توسط هر دو سرویس غیرفعال شده و کاربران نمی‌توانند به‌صورت رایگان از این سرویس بهره‌مند شوند. اگر همچنان قصد دارید با در اختیار داشتن یک دامنه و بدون نیاز به فضای وب، ایمیل اختصاصی روی دامنه خودتان را به‌طور رایگان فعال کنید، می‌توانید به این روش عمل کنید:

1 ـ سایت Zoho Mail سرویس رایگان ایمیل اختصاصی پنج گیگابایتی روی دامنه موردنظر شما را با محدودیت یک دامنه و تعداد پنج آدرس ایمیل در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این سرویس ‌باید ابتدا به این لینک مراجعه کنید:

http:‌/‌‌/‌mail.zoho.com‌/‌biz‌/‌mailsignup.do?plan=free

2ـ در اولین مرحله ‌باید نام دامنه موردنظرتان را در کادر مربوط وارد کنید. توجه داشته باشید چنانچه شما قصد دارید ایمیلی برای دامنه با آدرس www.jamejamonline.ir ایجاد کنید ‌باید عبارت jamejamonline.ir را در این بخش وارد کرده و روی Add Domain کلیک کنید.

3ـ در مرحله بعد ‌باید اطلاعات اولین کاربری ایمیل اختصاصی خود را مشخص کنید. سپس در کادر Zohomail ID کاربری ایمیل موردنظرتان را وارد کنید. به‌عنوان مثال چنانچه قصد دارید ایمیل admin@jamejamonline.ir را ایجاد کنید ‌باید عبارت admin را در کادر مشخص شده بنویسید. رمز، تائید رمز وارد شده، کد امنیتی و یک آدرس ایمیل دیگر که به‌منظور مکاتبه با شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت نیز از دیگر گزینه‌هایی است که باید در این مرحله تکمیل شود.

4ـ چنانچه مراحل عضویت را بدرستی طی کنید، به مرحله تائید مالکیت دامنه وارد خواهید شد. در این مرحله ‌باید روی Proceed to verify domain ownership کلیک کنید و با استفاده از راهنماهای موجود، مالکیت دامنه را تائید کرده، تغییرات لازم برای دریافت ایمیل‌ها روی دامنه را اعمال کرده و در نهایت حداکثر پس از 48 ساعت، به استفاده از ایمیل‌ها روی دامنه اختصاصی خود بپردازید.

توجه: سرویس Zoho Mail با پشتیبانی از Pop3 و IMAP، قابلیت مدیریت ایمیل‌ها توسط نرم‌افزارهای مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
زوهو واقعاً عالیه ایمیل فعلی من با دامنه اختصاصیم روی زوهو است.
Iran (Islamic Republic of)
سعید واحدی صبور
۰۰:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خیلی ممنون یه چیز جدید یاد گرفتم با استفاده از مطلبتون که گذاشتید رفتم برای خودم یه ایمیل اختصاصی تویی زوهو میل ساختم بازم ممنون.
آخرین اخبار