روزنامه الثوره چاپ سوریه شنبه با انتقاد از مسئول عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد در این کشور ، وی را به نفاق و دورویی متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه الثوره چاپ سوریه شنبه با انتقاد از مسئول عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد در این کشور ، وی را به نفاق و دورویی متهم کرد.

 روزنامه دولتی الثوره نوشت والری‌آموس بار سنگینی به دوش سازمان ملل است و به اعتبار آن لطمه می‌زند. الثوره در سرمقاله خود نوشت "والری آموس هرآنچه که در فرهنگ غرب درباره نفاق و دورویی و دروغ وجود دارد جمع آوری کرده است و در گزارشها و و پیش نویس هایی که پیشاپیش موافقت پایتختهای غربی را درباره تهیه آنها به دست می آورد می گنجاند و سپس در شورای امنیت یا تریبون های رسانه‌ای خوانده می شود"

الثوره نوشت" هر آنچه را که آمریکایی ها فراموش می کنند آموس در گزارشهای خود می آورد و هر آنچه را که برای فرانسوی‌ها دشوار است یا انگلیسی ها با مطرح کردن آن در تنگنا می افتند ، آموس مطرح کردن مطالب فرانسویها و انگلیسی ها را عهده دار می‌شود و هر آنچه را که از ذهن اسرائیلی‌ها افتاده است آموس متذکر می شود بدین ترتیب ابزارهای حمله به سوریه یکدیگر را کامل می کنند و زمانیکه همگی به بن بست می رسند خواسته های خود را از طریق گزارشهای آموس به زبان می‌آورند."

الثوره افزود: آموس تنها فرد در جهان نیست که نقش و جایگاه و تریبون خود را به غرب اجاره داده و خودش را به خدمت غرب در آورده است و دورویی می کند اما او از نقش خود بسیار فراتر رفته تا جاییکه به ابزاری برای شعله ور کردن جبهه و ورود به نبردهای ساختگی تبدیل شده است.

این روزنامه تصریح کرد این مقام بین المللی از مأموریت خود فراتر رفته و دیگر مناسب این مأموریت نیست.

الثوره نوشت این یک ضرورت اساسی برای سازمان ملل است که در نخستین گام آتشی را که آموس با دروغها و دروغ سازیهای خود به وجود می آورد خاموش کند و قرائن و شواهد نشان می دهد آموس بار سنگینی به دوش سازمان ملل است و به کار این سازمان و نقش آن لطمه می زند و اعتبار باقیمانده را به هدر می دهد.

آموس چهارشنبه گذشته شکست تلاشهای صورت گرفته برای توزیع بهتر محموله های کمکهای بشردوستانه را در بین ساکنان سوریه اعلام کرد و گفت: اوضاع بدتر می شود و با بهتر شدن فاصله دارد. وی همه طرفها را مسئول شکست اجرای قطعنامه 2139 شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار