نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در توافق نامه ژنو هشت شرط محدود کننده است که در این صورت با این وضعیت به مرحله صنعتی غنی سازی نخواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، روح الله حسینیان در حاشیه گردهمایی دلواپسیم که عصر امروز در لانه جاسوسی برگزار شد در جمع خبرنگاران پیرامون توافق نامه ژنو اظهار داشت: این توافق نامه چند مشکل دارد از مرحوم مدرس پرسیدند چرا شما با قرارداد 1919 (ایران و انگلیس) مخالفید وی گفت اولین اشکال من این است که در این قرارداد گفته شده ما حاکمیت ایران را به رسمیت می شناسیم.
 
وی ادامه داد: مرحوم مدرس گفت انگلیس چه کاره است که بخواهد حاکمیت ما را به رسمیت بشناسد آقایان مدعی هستند که در این قرارداد حاکمیت غنی سازی اورانیوم ایران را به رسمیت شناخته اند مگر آپارتاد علمی در جهان حاکم است که نسبت به برخی کشورها حق قائل شده و حق دیگر کشورها را بگیرند.
 
این نماینده مجلس با بیان این که حق ملی حق طبیعی همه ملت ها و انسان هاست، اضافه کرد: در توافق نامه ژنو پیرامون غنی سازی ایران 8 شرط محدود ساز قائل شده اند که در انتها هیچ چیز برای ایران باقی نمانده است.  
 
وی به موارد محدود ساز توافق ژنو اشاره کرد و گفت: در این قرارداد ذکر شده غنی سازی در موارد مورد نیاز باشد این غنی سازی زیر نظر 1+5 باشد آن ها حتی کمیت و کیفیت آن را مشخص کرده اند که در مجموع هشت شرط محدود کننده است که در این صورت با این وضعیت به مرحله صنعتی غنی سازی نخواهیم رسید.
 
وی ادامه داد: برای راه اندازی یک راکتور 1000مگاواتی مثل نیروگاه بوشهر به 70 تن اورانیوم نیازمندیم و سالیانه 45 تن نیز نیاز به راه اندازی داریم بنابراین با این توافقی که انجام داده ایم که پایه ای برای قراردادهای بعدی است فقط سالیانه 50 کیلو می توانیم اورانیوم غنی سازی داشته باشیم که این چند سال طول می کشد تا برای ادامه یافتن آن مواد غنی سازی شده داشته باشیم.
 
حجت الاسلام حسینیان با بیان این که با این روند خود را به یک خود تعطیلی می رسانیم که هیچ گاه مقرون به صرفه نیست، افزود: در این صورت به صنعتی سازی نمی رسیم که لااقل 50 تن سالیانه تولید داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در توافقنامه ژنو تصریح شده است که بین غرب و ایران یک کانال مالی مشخص می‌شود تا در موارد زیر کوره‌هایی که بلوکه خارج می‌شود به ایران برگردد، گفت: آنها گفته‌اند که باید این پول‌ها در موارد مشخصی همچون تحویل دارو، خرید غذا، کمک به بیماران خارج از کشور و کمک به دانشجویان استفاده شود. آنها در این قرارداد قولی مبنی بر اینکه پول نقدی به حساب ایران واریز شود ذکر نکرده‌اند بلکه گفته‌اند که کانالی بین ایران و غرب ایجاد می‌شود که در موارد معدود خاص هزینه شود. مگر ما کشور مستعمره هستیم که آنان به ما بگویند که پول‌هایتان را چگونه و به چه طریق مصرف کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، راکتور ، توافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۱۸:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
بااين توافقنامه اي كه انجام شد نمي توانيم پاسخگوي خون شهيدان مظلوم هسته اي باشيم
Germany
سید
۰۰:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
با این توافق تمام شرافت ما زیر سوال رفت
Germany
فرهاد
۰۰:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
بنده نيز متن قرارداد را خواندم
و
.
.
.
.
به خدا قسم اينها قطرات چشم من هست كه مي ريزد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
اقای حسینیان دستتان درد نکند . در این توافقنامه بوی استعمار به مشام می رسد .
آخرین اخبار