همزمان با افتتاحیه تولید پایلوت نانورس از نخستین ماده تصفیه پساب‌ها برای نخستین بار در جهان بازدید به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر شافعه‌ای رییس سازمان گسترش صنایع و معادن کشور و همچنین علی عباس پور رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از نخستین ماده تصفیه پساب‌ها که از مشتقات نانورس می‌باشد و برای اولین بار در جهان تولید شده است بازدید به عمل آوردند.

طبق این گزارش، پساب‌های صنعتی‌، نفتی و نساجی همیشه به عنوان مهمترین بخش تولید این مواد  ایجاد مشکل می‌کردند که تصفیه آنها  مدتهای زیادی به طول می‌انجامید اما هم اکنون به همت  پژوهشگران واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد پس از یک و نیم سال عنصری از مشتقات نانورس  با قابلیت جدا سازی صد در صد  تمام پساب‌ها در حداقل زمان ممکن میسر شده است.

این گزارش حاکی است عملکرد این ماده محلول به گونه‌ای است که بلافاصله پس از تزریق در مواد صنعتی، صنعتی مایع همچون نفت خام که دارای آلاینده‌های زیادی است بلافاصله با ایجاد انعقاد و لخته سازی این پساب‌ها و آلاینده‌ها آنها را از مواد محلول مورد نظر ظرف کمتر از دو دقیقه جدا کرده و به صورت لخته‌های معلق بر سطح مایع جمع می‌شود.

لازم به ذکر است، این ماده به صورت یک پروژه دانشجویی طراحی و ساخته شده است که هنوز وارد چرخه تولید نشده است و این در حالی است که مشابه آن در هیچ کجای خاورمیانه و حتی سراسر جهان دیده نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
بابا دمتون گرم
آخرین اخبار