فرمانده پلیس راه ارومیه به خوی گفت: ساماندهی تردد ادوات کشاورزی به منظور کاهش تصادفات توسط پلیس راه ارومیه به خوی صورت می‌‌گیرد.

سرگرد فرامرز محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: اصلاح و ساماندهی راه‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی که دارای ناهمواری، پیچ‌ و قوس‌های افقی و عمودی هستند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: با توجه به وجود شرایط حاکم بر راههای کوهستانی و وجود روستاهای زیاد در حوزه استحفاظی پلیس راه ارومیه به خوی، با فرا رسیدن زمان کاشت و برداشت محصولات، تردد ماشین‌آلات کشاورزی در این مسیر سبب تشدید تصادفات می‌شود که در این راستا تدابیری اندیشیده شده است.‌

محمدزاده تصریح کرد: در راستای کاهش تصادفات احتمالی، اقداماتی چون شناسایی مناطق حادثه‌خیز، نصب علایم و تجهیزات ایمنی در راه‌ها، ساماندهی بافت جاده‌ها و رفع مانع از سطح راه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ترانزیتی بودن محور مواصلاتی ارومیه به خوی، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی به مرکزیت ارومیه است که تردد وسایل نقلیه سنگین در این مسیرها به وفور مشاهده می‌شود که عامل اصلی افزایش تصادفات است.

محمدزاده افزود: با حوزه تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، صدا و سیمای استان، اورژانس، هلال‌احمر و دیگر ارگان‌های مرتبط تعاملات لازم در راستای اطلاع‌رسانی به مردم انجام داده شده است.

فرمانده پلیس‌ راه ارومیه به خوی اظهار داشت: آموزش و بالا رفتن سطح آگاهی رانندگان ادوات کشاورزی در خصوص رعایت ظرفیت مجاز و مهار بار وسایل نقلیه از جمله اقدامات پلیس‌ راه در این راستا است.

وی گفت: آشکارسازی ادوات کشاورزی با استفاده از چراغ‌های خطر، مثلث احتیاط، استفاده از شبرنگ و بازتاب‌های مخصوص در مکان مناسب در ادوات کشاورزی و استفاده از تابلوهای مناسب در مسیر تردد ماشین‌آلات کشاورزی به منظور هشدار به رانندگان از دیگر اقدامات پلیس راه به منظور کاهش تصادفات است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: ارتقای سطح آگاهی عمومی رانندگان ادوات کشاورزی نسبت به رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها و راه‌های روستایی در کاهش تصادفات نقش به سزایی دارد.

وی همچنین به ساماندهی زیرگذرها و روگذرهای موجود در مسیرها اشاره کرد و افزود: با فرهنگ‌سازی مناسب به منظور استفاده عابرین پیاده از روگذرها و زیرگذرها می‌توانیم شاهد کاهش تلفات در حاشیه راه‌ها باشیم/س.

برچسب ها: تصادفات ، پلیس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.