رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر اکثر تخلیه و بارگیری‌ها در مرز پرویزخان به‌صورت دستی انجام می‌شود، گفت: ایجاد سیستم اتوماسیون در مرزهای رسمی استان کرمانشاه یکی از ضرورت‌های تسهیل مبادلات مرزی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

معراج محرابی گفت : مرزهای استان کرمانشاه در سال 92 شاهد صادرات سه میلیارد و 50 میلیون دلاری بوده‌اند.

وی 970 میلیون دلار از این رقم را سهم صادرات استان کرمانشاه اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به سال 91 با کاهشی 29 درصدی مواجه بوده، اما جمع کل صادرات از مرزهای استان 17 درصد رشد داشته است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه 300 میلیون دلار از این رقم سهم صادرات صنعت استان بوده، خاطرنشان کرد: سهم صادرات صنعت استان از سایر گمرکات کشور بر اساس آمار خوداظهاری واحدها 187 میلیون دلار است.

محرابی ابراز داشت: سهم صادرات بخش صنعت و معدن به کل صادرات صورت گرفته از استان کرمانشاه و سایر گمرکات کشور در سال گذشته کاهش 49 درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه، علی‌رغم کاهش 29 درصدی سهم صادرات استان کرمانشاه، بخش صنعت از 41 درصد رشد برخوردار بوده است.

وی 4 میلیارد دلار از 10 میلیارد دلار صادرات هدف‌گذاری شده استان کرمانشاه را سهم این استان و 6 میلیارد دلار از آن‌را متعلق به سایر استان‌‌ها عنوان کرد.

محرابی افزود: از 4 میلیارد دلار سهم استان کرمانشاه 1.4 میلیارد دلار سهم صنعت و معدن، 0.4 میلیارد دلار سهم خدمات فنی و مهندسی و ترانزیت، 0.3 میلیارد دلار مربوط به صنایع دستی، گردشگری و توریسم درمانی است.

وی سهم بازرگانی و کشاورزی از صادرات 4میلیارد دلاری کرمانشاه را به ترتیب 1.5 و 0.4 میلیارد دلار برشمرد و تصریح کرد: این آمار با ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های موجود محقق می‌شوند.

این مسئول معتقد است، با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، بسیاری از کالاهایی که ترانزیت می‌شوند بدون تشریفات گمرکی به مرز وارد شده و این امر در توسعه صادرات از اوایل سال آینده نقش موثری دارد.

محرابی تسریع در راه‌اندازی شهر صنعتی مرزی قصرشیرین برای استقرار واحدهای صنعتی صادرات‌محور را موجب کاهش هزینه‌های تولید آن و افزایش قدرت رقابت صادرات عنوان کرد.

برچسب ها: کرمانشاه ، مرز ، اتوماسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.