گروهی از پ‍‍‍‍ژوهشگران اسرائیلی تصمیم گرفته اند در روزی که به یوم‌النکبت شهرت یافته، از نرم‌افزاری پرده‌برداری کنند که فلسطین سال 1948 را به نقشه جهان بازگردانده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از گاردین، گروهی پژوهشگر اسرائیلی که با همکاری تعدادی از محققان فلسطینی در تل‌آویو فعالیت میکنند، در حال انجام مراحل پایانی نرم‌افزاری هستند که در آن، فلسطینِ سال 1948 را با تمام روستاها و جزئیات، وارد نقشه جهان کرده‌اند.

این گروه که زوخروت نام دارد، قصد دارد در سالروز تاسیس رژیم اشغالگر قدس که به یوم‌النکبت شهرت یافته، از این نرم‌افزار تلفن‌همراه پرده‌برداری کند. هدف گروه زوخروت، یادآوری قلمرو واقعی فلسطین به اهالی سرزمین‌های اشغالی و سردمداران رژیم صهیونیستی است.

این گروه قصد دارند روزی که در سرزمین‌های اشغالی "روز ملی استقلال" نامیده می‌شود، این نرم‌افزار را که ‌"النکبت" نام گرفته، میان تلفن‌های همراه مردم این کشور پخش کنند تا آنان نیز به یاد بیاورند که این روز، نامی جز نکبت نمی‌تواند داشته باشد.
این نقشه که بصورت پوستر و بروشور نیز منتشر خواهد شد، به مردم اسرائیل درس تاریخ خواهد داد، تاریخ تمدنی که صهیونیست‌ها با سال‌ها انکار و خونریزی، سعی در کم‌رنگ کردن آن نموده‌اند.

هفته آینده، همزان با روز نکبت، گروه زوخروت گذشته سرزمین قدس را به دنیای الکترونیک امروز خواهند آورد.
این برنامه به کاربران اجازه خواهد داد محل تمام روستاهای باستانی فلسطین را که اکنون به شهرهای اسرائیلی تبدیل شده‌اند پیدا کنند و به اطلاعات مختلف از جمله تاریخچه و تصویر نیز دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، برنامه نکبت قابلیت افزودن تصویر، نظرات و اطلاعات جدید در رابطه با این نقشه توسط کاربران را نیز دارا است.

ساخت این نرم‌افزار اقدامی است در جهت باز گرداندن تاریخ واقعی این سرزمین به حافظه مردم اسرائیل و متقاعد کردن آنها در باور و پذیرفتن این حقیقت.


انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، اسرائیل ، نقشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلبریتی های ما یاد بگیرند
آخرین اخبار