دبیرکل سازمان ملل متحد،با گرامیداشت روز جهانی مالاریا گفت:این روز فرصتی است تا این واقعیعت را جشن بگیریم که جهان در مسیر تحقق آرمان جهانی توسعه قرار دارد

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، .

پیام دبیر کل سازمان ملل متحد در همایش ملی مالاریا و روز جهانی مالاریا توسط کاری لویس نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران قرائت شد.

در بخشی از پیام بان کی مون آمده است، روز جهانی مالاریا فرصتی است تا این واقعیعت را جشن بگیریم که جهان در مسیر تحقق آرمان جهانی توسعه قرار دارد که هدف آن معکوس کردن روند گسترش مالاریا است.

وی اظهار داشت: اینجانب تعهد بسیاری از شرکا را تضمین می کنم که تلاشهای هماهنگ آن بخوبی جان بیش از سه میلیون انسان را از سال 2000 نجات داده است.

در پیام بان کی مون آمده است: میران مرگ میر مالاریا تا بیش از40 درصد کاهش یافته است و بسیاری از کشورها با موفقت توانستند به حذف این بیماری نزدیک شوند.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: پیشگیری و درمان مالاریا تضمین می کند کودکان بیشتری برای مدرسه رفتن، یادگیری، حرفه و رشد به منظور عضو مواد بودن به اندازه کافی سالم باشند وامر موجب کاهش رنج بشر، باعث افزایش درآمد خانوار می شود و کمک به توسعه اقتصادی می کند.

وی اظهار داشت:هنوز شمار زیادی بدون آزمایش، بدون ثبت و درمان رواج دارد و امروز اینجانب فراخوان خود را برای ادامه سرمایه گذاری و تعهد سیاسی پایدار برای پیگشیری از مالاریا اعلام می کنم.

همایش ملی مالاریا با حضور کارشناسان بخش بهداشت و درمان بمدت دو روز در مازندران در حال برگزاری است./س

برچسب ها: تحقق ، توسعه ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.