برگزاری نشستی تخصصی درباره استان زنجان؛

زنجان می‌تواند قطب علمی کشور شود

یک استاد دانشگاه بیان کرد: استان زنجان موقعیت اقلیمی بسیار مناسبی دارد و می‌تواند به قطب علمی کشور تبدیل شود و دانشجویان بسیاری را جذب کند.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در نشست تخصصی استان زنجان که عصر شنبه 13 اردیبهشت در سالن اصلی سرای اهل قلم برگزاری شد، حجت الاسلام «یوسف فتحی» با بیان اینکه لازمه توسعه، وجود چند نوع سرمایه است، افزود: نیروی انسانی، اقتصادی و اجتماعی 3 سرمایه‌ای هستند که برای رسیدن به توسعه باید در کنار یکدیگر باشند.
 
این استاد دانشگاه درباره موقعیت جغرافیایی زنجان نیز گفت: استان زنجان موقعیت اقلیمی و جغرافیایی بسیار مناسبی دارد و برای تبدیل شدن به قطب علمی تمامی معیارها را دارد و می‌تواند دانشجویان بسیاری را در رشته‌های متعدد بپذیرد.
 
وی استان زنجان را شهری مذهبی دانست و عنوان کرد: از گذشته‌های دور مردم زنجان متدین و یکتاپرست بودند و با آمدن اسلام مذهب آنها کامل‌تر شد. زنجان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه معنوی و اجتماعی دارد که متاسفانه تا به امروز از آنها بهره گرفته نشده است.
 
«ناصر مقدم» مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این نشست گفت: استان زنجان پیشینه ارزشمند مذهبی و فرهنگی دارد. این استان طی 100 سال اخیر به لحاظ فرهنگی و علمی بسیار افتخارآفرین بوده است و یکی از برجسته‌ترین استان‌ها در زمینه فرهنگ محسوب می‌شود.
 
در ادامه، «رسول بیات» فعال فرهنگی استان زنجان هم به ابعاد فلسفی عرفانی شهر زنجان اشاره کرد و افزود: استان زنجان به لحاظ فلسفه و عرفان پیشینه‌ای غنی دارد و در چند مکتب فلسفی پیشقدم بوده است. استان زنجان در تاریخ خود حدود 100 عارف برجسته دارد.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 الی 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار