کمبود تعرفه و پزشک تنها علت اصلی افزایش آمار سرازین‌ها نیست، آموزش برای مادران در این زمینه کم است.

دکتر نسیم سنجری نایب رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: افزایش آمار سزارین‌ها وابسته به چند علت مختلف همچون، نظر متخصصین و نیز مادران، که در شهرهای مختلف متفاوت بوده، اما بحث تعرفه‌های پزشکی و خود پزشک تنها علت نیست، زیرا بسیاری از مادران خود داوطلبانه به انجام سزارین اصرار می‌ورزند. 

وی با اشاره به وجود یک جای خالی بزرگ به عنوان منطقه‌ آموزش برای کاهش آمار سزارین‌ها تاکید کرد: متاسفانه مهم‌ترین مسئله کمبود آموزش‌های ویژه و همگانی به ویژه برای مادران جوانی است که تاکنون تجربهٔ مادر شدن را کسب نکرده‌اند و حالا در دورهٔ بارداری آنهم بدون اطلاعات کافی و شناخت کافی در خصوص داشتن دوران بارداری شیرین و یک زایمان امن و بدون ترس، قرار گرفته‌اند که همین امر در افزایش بیش از پیش ترس مادران از ناشناخته‌ای که تاکنون تجربه‌اش نکرده‌اند، نقش چشمگیری دارد. 

دکتر سنجری اظهار داشت: باید کلاس‌های آموزش مدون و ویژه‌ای علی الخصوص برای مادران در سراسر کشور برگزار شود که گردانندهٔ اصلی آنها کار‌شناسان مامایی باشند تا هر آنچه که از یک بارداری سالم و زایمان بی‌خطر نیاز هست را آموزش دهند و ترس مادران جوانی را که از خود مادر شدن و یا بارداری و بدون شناخت کافی، واهمه دارند را از میان بردارند. 

وی با اشاره به سنین بین ۲۴ الی ۲۸ سالگی به عنوان بهترین زمان و ایده آل‌ترین زمان برای مادر شدن گفت: این مدت بهترین فرصت از لحاظ فیزیولوژی برای مادر و جنین است و بی‌خطر‌ترین دوران بارداری را شامل می‌شود. 

نایب رئیس انجمن مامایی خاطرنشان کرد: خانم‌های جوان نباید بهترین دوران فیزیولوژیکی و آمادگیشان برای فرزند آوری را فقط به دلایل پیش پا افتاده و یا ترس‌های بی‌مورد ناشی از عدم شناخت به تعویق اندازند. 


انتهای پیام/

برچسب ها: ماما ، بارداری ، زایمان ، بیمه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار