نخست وزیر رژیم صهیونیست گفت به یک هواپیمایی که مجهز دستگا‌های ارتباطی امن باشد برای سفرهای خارجی خود نیاز دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که نیاز به دستگاه‌های ارتباطی رمزگذاری شده و امن در هواپیماهای چارتری دارد که وی را در سفرهای خارجی جابجا می‌نماید.

این سخنان وی در ضمن گزارشی بیان شده است که روز گذشته  ، کمیته‌ای که از جانب دولت برای بررسی فراهم نمودن هواپیمایی رسمی برای نخست وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی "شیمون پرز" معین گردیده ، اعلام کرده است.

این کمیته گفته است: دولت بهتر است که هواپیمایی را فراهم نمایدو آن را مجهز به دستگاه‌های ارتباطی امن و تجهیزات ضدموشک نماید.

پس از آنکه در سال 2001 هواپیمای 707 استفاده شده نیروهای هوایی کنار گذاشته شد ، رؤسای دولت رژیم صهیونیستی هواپیمایی را از خطوط پروازی تجاری ملی با هدف بکارگیری در سفرهای رسمی به خارج از اسرائیل از جمله سفر به ایالات متحده که 12 ساعت به طول می‌انجامد ، اجاره کردند.

درجلسه نتانیاهو با این کمیته ، نتانیاهو و تعدادی از مسؤولان ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی  در برابر این کمیته به میزان حساس بودن اوضاع و نیاز نخست وزیر به تماسهای پی درپی به با تلفن‌های ماهواره‌ای در خلال سفر خود که ممکن است چندین ساعت به طول بانجامد اشاره کردند.

"یورام کوهن" رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) به این کمیته گفت : برخی اوقات پیش می‌آید که سرویس اطلاعاتی اخبار حساسی را دارد و می خواهد آن را به نخست وزیر بگوید ؛ اما نخست وزیر نمی‌تواند که این اطلاعات سری را در طی پرواز هوایی خود دریافت کند.

طبق تخمین این کمیته دولت  رژیم صهیونیستی  می‌تواند تا هواپیمایی را برای پرواز در مسافت‌های طولانی به مبلغ 70 میلیون دلار که دارای دستگاه‌های امنیتی و تجهیزات ضدموشک باشد بخرد.

این کمیته گفته است :  پروازهای خارجی نتانیاهو و بلیط‌های درجه یک برای شیمون پرز سال گذشته باعث شد تا پرداخت کنندگان مالیات 4 میلیون دلار متحمل شوند.

گفتنی است که نتانیاهو که در ماه مارس به واشنگتن و لس آنجلس رفت و قرار است تا در این ماه به ژاپن نیز سفر کند ،  سعی می کند تااین کمیته را راضی نماید تا هواپیمایی با این شخصات برای سفرهای خارجی خریداری شود و تأکید کرده است که خریداری آن از لحاظ اقتصادی بهتر می‌باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: نتانیاهو ، دنبال ، هواپیما ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار