رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه گفت: تاكنون در بيش از 430 هزار هكتار از اراضي استان عليه علفهاي هرز مبارزه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 علی اشرف منصوری در دهمين جلسه ستاد حفظ نبات استانبا اشاره به اينكه در سال زراعي جاری ميزان بارندگي استان تاكنون 446 ميليمتر بوده، افزود: اين شرايط باعث طغيان علفهاي هرز گرديد، اما با برنامه ريزي هاي انجام شده مبارزه مناسبی با علف های هرز صورت گرفت.

منصوري همچنین با اشاره به اهميت مبارزه با پوره سن، افزود: خوشبختانه در زمان مبارزه با آفت سن مادر تمامي همكاران و كشاورزان اقدامات خوبي انجام دادند كه اين موضوع باعث تراكم پايين پوره سن و مبارزه آسان تر شده، اما اين موضوع بايد بصورت جدي پيگيري شود.

ویافزود: با تلاش همكاران در سطح 122 هزار و 760 هكتار از مزارع گندم و 26 هزار و 700 هكتار از مزارع جو استانعليه آفت سن مادر مبارزه شد كه از نظر سطح مبارزه مقام اول كشور را كسب كرديم.

منصوری گفت: مبارزه با پوره سن در مناطق گرمسير استان شروع شده و تاكنون در سطح 3520 هكتار گندم و 400 هكتار جو بر عليه پوره سن مبارزه شده است.

منصوری در ادامه به اقدامات سازمان در مبارزه با آفت ملخ اشاره كرد و گفت: در اين راستا 25 تن سبوس و 500 ليتر سم مالاتيون توزيع شده و تاكنون در سطح 600 هكتار نيز عليه ملخ مبارزه شده است./ب


برچسب ها: کرمانشاه ، هرز ، علف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.