مسوول امور عشایری شهرستان آبدانان از دو برابر شدن تولید فرآورده های دامی عشایر این شهرستان به دنبال افزایش باران و نزولات آسمانی خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ قدرت نادی  با اعلام این خبر گفت:  امسال به علت بارش مطلوب باران، افزایش و تراکم پوشش گیاهی، زایش دام ها در این شهرستان در مقایسه با پارسال 100 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: 50 درصد دام های دامداران آبدانانی بواسطه مناسب بودن شرایط آب و هوایی، تناوب و غنای چراگاه ها دو بار زاد و ولد کرده و شمار زیادی از آنان نیز دوقلو زایی داشته اند.
مسوول امور عشایری آبدانان ادامه داد: این شهرستان با داشتن 400 هزار راس دام و 13 هزار نفر جمعیت عشایری مقام نخست استان ایلام را از نظر پرورش دام سبک در اختیار دارد.
نادی یادآور شد: سالانه 200 هزار راس دام سبک مازاد بر مصرف از این شهرستان به سایر استان های کشور ارسال می شود.
وی تاکید کرد: دامداران این شهرستان در طول سال 11 هزار و 500 تن انواع فرآورده های دامی را به ارزش اقتصادی 210 میلیارد ریال تولید و به بازارهای مصرف عرضه می کنند.
مسوول امور عشایری آبدانان بیان کرد: امسال یکی از سال های خوب و پر برکت و بدون زیان برای دامداران است و تمامی تولیدات آنان از نظر کمی و کیفی دو برابر افزایش یافته است.
نادی اضافه کرد: آبدانان با دارا بودن یک چهارم دام های سراسر ایلام یکی از قطب های دامپروری در غرب کشور محسوب می شود و با توجه به وجود نیروهای ماهر، چراگاه های گسترده و آب و هوای مناسب قادر است بخش عمده ای از فرآورده های پروتئینی و لبنی منطقه را تامین کند.
وی گفت: 13 هزار نفر از جمعیت 55 هزار نفری شهرستان آبدانان در زمینه پرورش دام امرار معاش می کنند.
 
 
 
انتهای پیام/ب
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.