یک واعظ کاشانی گفت: مردم‌داری، تواضع و علم رمز ماندگاری آیت الله العظمی یثربی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی صادقی یکی از وعاظ کاشان، دیشب در مراسم پنجاه و ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی آمیر سید علی یثربی(ره) در مسجد حبیب بن موسی(ع) این شهرستان گفت: مقتل خوانی و عشق به اهل بیت به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) از دیگر خصایص آیت‌الله آمیر سید علی یثربی است.
صادقی افزود:آیت‌الله آمیر سید علی یثربی مجتهدی عالیقدر بود که دارای قدرت و دانش بالای اجتهادی و منحصر به فردی بود که تجلی آن همچنان در این خانواده نمایان و قابل درک است.
وی با تاکید بر اینکه علما، فقها، روحانیون و فضلا بواسطه حیات معنوی، دینی و انسانی که به جامعه بشریت می بخشند نمی میرند افزود: آیت‌الله العظمی آمیر سید علی یثربی(ره)
بواسطه این خدمات ارزنده همیشه زنده است.
به گفته وی،سابقه روحانیت و مرجعیت در خانواده یثربی به 700 سال می‌رسد و از افتخارات و برجستگی‌های این عالم ربانی شاگردی فقیهی بزرگ چون آخوند بزرگ خراسانی با یک واسطه و داشتن شاگردی چون حضرت امام خمینی(ره) است که جهان را متحول کرد.
سخنران آیین پنجاه و ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی آمیر سید علی یثربی(ره)
گفت: آیت الله یثربی، فقیه بزرگوار اهل بیت (ع)، مجتهدی کم نظیر و وارسته بود که افزون بر مقام والای قدرت اجتهاد، ویژگی های منحصر بفردی داشت.
حجت السلام صادقی با تاکید بر اینکه کاشان همواره در طول تاریخ مهد علم و دانش بوده است افزود: تداوم فقه و فقاهت در بیت آیت الله یثربی جز عنایت خداوند چیزی دیگری نبوده است.
آیین پنجاه و ششمین سالگرد ارتحال فقیه جلیل‌القدر آیت‌الله العظمی آمیر سید علی یثربی(ره) با حضور جمعی از مدرسین، فضلا و طلاب حوزه های علمیه، روحانیون و مردم ولایتمدار و قدرشناس کاشان در مسجد حبیب ابن موسی (ع) این شهرستان برگزار شد
آیت الله العظمی آ میرسید علی یثربی فرزند سید محمدرضا ابن سید اسماعیل مجتهد در سال 1311هجری قمری در کربلا چشم به جهان گشود و در پنج سالگی همراه پدرش به کاشان آمد و پس از آن در سال 1331رهسپار نجف اشرف شد.
وی از محضر بزرگانی مانند سیدابوالحسن اصفهانی، سید محمد کاظم یزدی و شریعت اصفهانی بهره ها برد.
وی در سال 1339هجری قمری به سفارش پدرش به کاشان بازگشت و پس از آن در سال 1341هجری قمری به دعوت شیخ عبدالکریم حائری به قم عزیمت و در جلسات درس و بحث آن عالم ربانی شرکت کرد و خود نیز در آنجا به تدریس مشغول شد.
آیت الله یثربی در سال 1347هجری قمری پس از درگذشت پدرش به کاشان آمد و سرپرستی خانواده پدری را به عهده گرفت و دراین شهر سکونت کرد.
وی از علما و مدرسان بزرگ قرن چهاردهم بود که عمری را به تدریس و ارشاد طالبان علم در حوزه های علمیه قم و کاشان سپری کرد و عده ای از فقهای بزرگ معاصر، خوشه چین خرمن دانش او بودند.
رساله عملیه معظم له به نام«سفینه النجات»در سال 1335هجری شمسی به چاپ رسید و آثار دیگر وی جزواتی در اصول و حاشیه بر عروه الوثقی است.
آیت الله آمیرسید علی یثربی داماد آیت الله حاج شیخ «جعفر الهی نراقی» و برادر آیت الله «سیدمهدی یثربی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان بود.
سرانجام این عالم جلیل القدر در پنجم رجب سال 1379 هجری قمری برابر با سیزدهم دی سال 1338 به ملکوت اعلی پیوست و پیکرش در محله پشت مشهد کاشان در زیارتگاه حبیب بن موسی (ع) به خاک سپرده شد.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، دانش ، بالای ، اجتهادی ، و ، منحصر ، به ، فرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.