شهردار آمل از نگهداری 2 رأس گوزن زرد در محوطه بوستان سرای مهر این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری احمد امیرسلیمانی با قدردانی از شورای اسلامی شهر و شهردار بهشهر به جهت اهدای این گوزن‌ها گفت : به منظور منظرسازی طبیعی و جذابیت بخشیدن به بوستان سرای مهر شهرداری در مجاورت سرای مهر مکانی برای نگهداری دو گوزن زرد اروپایی فنس‌کشی شده است.

شهردار آمل با بیان اینکه حفاظت از حیات وحش برای شهرنشینان نیز اهمیت فراوانی دارد، افزود: حفظ سلامت این گوزن‌ها که منحصر به فرد هستند، در گرو همکاری شهروندان و عدم پرتاب مواد غذایی تجویز نشده به داخل محوطه نگهداری گوزن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه حفظ حیات وحش برای انسان‌ها بسیار با ارزش است، بیان کرد: از آنجایی که ایران یکی از پنج کشور دارای بالاترین تنوع‌ها در اقلیم و گونه‌های زیستی در جهان بوده و پنجمین کشور دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعت است، به‌راحتی می‌تواند با اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد، به حفظ حیات ‌وحش و زیستگاه‌ها هم مبادرت کند.

امیرسلیمانی خاطر نشان کرد: امروزه حیات ‌وحش، تامین‌کننده‌ تفریحات سالم برای اهل هنر، عکاسان و گردشگران طبیعت هستند به‌ طوری که مردمان بسیاری به ‌ویژه در کشورهای توسعه ‌یافته، بیشتر اوقات فراغت خود را صرف تماشای جانوران وحشی می‌کنند./a

برچسب ها: نگهداری ، زرد ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.