دولت روسیه با انتشار گزارشی رسمی موارد گسترده نقض حقوق بشر در اوکراین را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، دولت روسیه دوشنبه با انتشار گزارشی رسمی موارد گسترده نقض حقوق بشر در اوکراین را محکوم کرد.

روسیه دوشنبه در گزارشی رسمی اعلام کرد در صورتی که جامعه بین المللی به شکلی مناسب به موارد گسترده نقض حقوق بشر در اوکراین واکنش نشان ندهد، بحران در این کشور ثبات و صلح در اروپا را با تهدید مواجه می‌سازد.

وزارت امور خارجه روسیه در "کتاب سفید" که دوشنبه منتشر شد فهرستی از موارد نقض حقوق بشر و موانع پیش روی حاکمیت قانون را که عامل آن نیروهای ملی گرا ، افراطی و نئونازی هستند ، منتشر کرد.

این گزارش از جامعه بین المللی می‌خواهد بدون جانبداری برای جلوگیری از موارد نقض حقوق بشر وارد عمل شود. وزارت امور خارجه روسیه می‌افزاید : پیامدهای بحران اوکراین برای صلح ، ثبات و توسعه دموکراتیک اروپا ممکن است به حدی مخرب باشد که باید به سرعت به موارد نقض حقوق بشر پایان داد.

وزارت امور خارجه روسیه در مقدمه این گزارش 80 صفحه ای اعلام می‌کند: این فهرست به ما امکان می‌دهد که اعلام کنیم این موارد نقض حقوق بشر شکل گسترده ای داشته است.

این گزارش اعلام می‌کند : مهم ترین ماموریت این کتاب سفید جلب توجه جامعه بین المللی و ساختارهای مهم بین المللی و همچنین سازمان های غیر دولتی به این وقایع است زیرا به نظر می‌رسد این سازمان‌ها تاکنون توجه شایسته و درستی به این مشکل نداشته‌اند. کرملین در بیانیه ای اعلام کرد این گزارش به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ارائه شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، نقض بشر ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار