"علی جنتی"‌گفت: دو هزار جلد کتاب قاچاق کشف و ضبط شد

"علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران درباره‌ی قاچاق کتاب گفت: ستادی با عنوان ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری تشکیل شده‌است که کار این ستاد مقابله با قاچاق محصولات فرهنگی از جمله کتاب و لوح‌های فشرده است که به صورت قاچاق از خارج وارد کشور می‌شود و یا این‌که از داخل کشور قاچاق می‌شود.

وی در ادامه گفت: از جمله‌ی محصولات فرهنگی که قاچاق آن صورت می‌گیرد کتاب بوده البته در مواردی از پخش بیش از دو هزار جلد کتاب که به صورت قاچاق تکثیر شده‌بود، جلوگیری شد. 
 
وی تصریح کرد: البته در مواردی هم که اطلاع نداشته باشیم این قاچاق‌ها صورت می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخورد با افرادی که در معابر و خیابان‌ها از جمله خیابان انقلاب اقدام به فروش کتاب‌های قاچاق می‌کنند از طرفی سخت و از سوی دیگر آسان است.

وی گفت: محل‌هایی که این نوع کتاب‌ها به فروش می‌رسد باید شناسایی شود. البته از جمله‌ی این محل‌ها خیابان انقلاب و جلوی دانشگاه تهران است که از محل‌های مشخصی است که ضابطین انتظامی باید اعلام کرده و با آن‌ها برخورد کنند. البته از یک جهت هم که دشوار است به این جهت است که این افراد دست‌فروش هستند و بساط خود را جمع و به جای دیگری انتقال می‌دهند.

** کتاب‌های چهل سال پیش در گوشه‌ی خیابان‌ها فروخته می‌شود

"جنتی" در ادامه گفت: بیشتر کتاب‌هایی که در گوشه‌ی خیابان فروخته می‌شود خیلی وقت‌ها کتاب‌های قدیمی است که مربوط به سی چهل سال پیش است که در جایی مانده و به فروش می‌رسد که البته این افراد کتاب‌های متعددی در اختیارشان نیست.



انتهای پیام/ اس
برچسب ها: قاچاق ، کتاب ، ارشاد ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار