غلامحسین کاظمی گفت: 2ایرانی، اتباع اسپانیایی را همراهی می‌کردند.

غلامحسین کاظمی، مدیر کل محیط زیست استان ایلام در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران درخصوص جزئیات دستگیری 4متخلف در منطقه شکار ممنوع بینا گفت: به دنبال گشت و پایش شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت متوجه حضور گروهی از اتباع خارجی به همراه 2ایرانی می‌شوند و بعد از 3روز جستجو در دوازدهم اردیبهشت نسبت به دستگیری آنان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: با دستگیری متخلفان یک قطعه سوسمار «آگاما سر وزغی» و تعدادی از ادوات شکار و زنده‌گیری مانند چنگک و تور خزنده‌گیری از آنان کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اذعان داشت: با توجه به ادوات موجود مطمئنا متخلفان برای شکار و زنده‌گیری خزندگان به این منطقه آمده‌اند.

کاظمی با اشاره به ادعای متخلفان مبنی بر محقق بودن آنها گفت: اگر ادعای آنان مبنی بر اینکه برای تحقیق به این منطقه آمده‌اند هم درست باشد، اما برای ورود به مناطق حفاظت شده، پارک‌های ملی و مناطق شکار ممنوع باید دارای مجوز از سازمان محیط زیست و با همکاری اداره کل استان در منطقه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به کشف عکس "افعی دم عنکبوتی" از میان وسایل کشف شده، تصریح کرد: با توجه به اینکه مناطق ایلام زیستگاه مناسبی برای گونه بسیار مهم و منحصر بفرد افعی دم عنکبوتی است و عکس این خزنده هم از میان وسایل متخلفان کشف شده است. این احتمال را قوت می‌بخشد که متخلفان برای شکار و یا زنده‌گیری این خزنده به این منطقه آمده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2تبعه اسپانیایی و 2ایرانی دستگیر شده‌اند و پرونده آنان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده تا دادگاه براساس قانون با آنان برخورد کند.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار