شبکه اسکای نیوز گزارش داد تبادل سفرا بین آنکارا و تل آویو به زودی صورت خواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز روز دوشنبه گزارش داد : انتظار می‌رود که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در نزدیک ترین وقت ممکن توافق بین تل آویو و آنکارا برای بازگرداندن سفرا و عادی سازی روابط بین طرفین پس از اینکه کمیته آشتی به توافق نهایی دست یافت ، امضا کند.

در همین حال رسانه‌های ترکیه به نقل از مقامات وزارت امورخارجه این کشور اعلام کردند : توافق بر سر از سرگیری روابط ترکیه و اسرائیل پس از سخنان هفته گذشته "رجب طیب اردوغان" پیرامون رضایت از عذرخواهی اسرائیل از حوادث کشتی مرمره در انتظار امضا و تصویب قرار گرفته است.

همچنین روزنامه "رادیکال" ترکیه به نقل از مقامات وزارت امورخارجه ترکیه نوشت : تبادل سفرا بین آنکارا و تل آویو به زودی صورت خواهد گرفت.

این منابع با اشاره به اینکه کمیته آشتی بین ترکیه و اسرائیل پس از عذرخواهی اسرائیل از حادثه کشتی مرمره و پرداخت غرامت به خانواده قربانیان به کار خود پایان داده و طرفین بر سر اختلافات به توافق دست یافتند اظهار داشتند : بر اساس طرح عادی سازی روابط که ترکیه و اسرائیل بر سر آن به توافق دست یافتند ، "بنیامین نتانیاهو" باید آن را امضا کرده و سپس در پارلمان دو طرف تصویب شده و پس از آن سفرا به سفارت‌خانه‌ها اعزام شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار