یک محقق علوم رفتاری گفت: افزایش مصرف‌گرایی- تجمل‌گرایی و همچنین تورم اقتصادی از مهمترین موضوعاتی است که در استفاده‌ی افراطی از لوازم آرایشی با آن روبه‌رو هستیم.

مصطفی فروتن، محقق علوم رفتاری، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه با فقدان تعریف درستی از زیبایی روبرو هستیم آمارهای موجود در استفاده از لوازم آرایشی نشان می‌دهد ایران رتبه دوم در خاورمیانه و رتبه هفتم در جهان را داراست.

به گفته وی از علل استفاده زیاد از لوازم آرایشی می‌توان به فقدان اعتماد به نفس و خودباوری، فقر فرهنگی و نداشتن الگوی اصولی و رسانه‌های وارداتی اشاره کرد.

وی افزود: گروه‌های اجتماعی و بازیگران و افراد مشهور در جابه‌جایی نظام ارزش‌ها تأثیر فراوانی دارند. گروه هم‌سالان، رسانه و فقدان آموزش خانواده جزء بهترین دلایل مصرف افراطی می‌باشد.

فروتن گفت: درپی این موضوع شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی مربوط، طلاق و افزایش خودمحوری به جای اخلاق محوری هستیم.

وی افزود: مهمترین دلیل امراض پوستی استفاده‌ افراطی از لوازم آرایشی می‌باشد.

این محقق علوم رفتاری گفت: با بیان اینکه مهمترین کانون اجتماعی، کانون خانواده است، عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اشاره شده باید خلاء آموزشی در خانواده‌ها، پر شود.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۸:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
خوب یه چیز جایگزین کنید تادیگه استفاده نکنن.
آخرین اخبار