هریک از اعضای هیات علمی دانشگاه یک موتور محرک در دانشگاه محسوب می‌شوند و در تصمیم گیری‌ها می‌توانند کمک کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور در مراسم گرامیداشت هفتهٔ آموزش در سالن همایش‌های دانشگاه‌ علم و صنعت طی سخنرانی گفت: وزارت علوم سیاست‌هایی را برای پیشبرد اهداف در نظر گرفته که از جملهٔ آن می‌توان به نگاه علمی وزیر علوم، نگاه ارزشی وزیر علوم، پایبند بودن به اصول اخلاقی اشاره کرد. 

چنانچه تمام خانوادهٔ آموزش عالی این را مد نظر قرار دهند که سکان‌دار این کشتی از اصول اخلاقی جدا نمی‌شود. 

وی افزود: نگاه ما در وزارت علوم به کمک گرفتن از دانشگاه‌ها،‌هیات امنا و شورای دانشگاهی و تکیه بر اعضای هیات علوم برای رسیدن به بهترین هدف است که در این زمینه بستر‌ها را فراهم می‌کنیم. 

میلی منفرد تصریح کرد: هر عضو هیات علمی یک موتور محرک در دانشگاه محسوب می‌شود که در تصمیم گیری‌ها در راستای رسیدن به اوج، کمک می‌کند. 

وی با اشاره به تعداد دانشجویان کشور اظهار داشت: هم اکنون در حال حاضر 4.5 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۱۰ درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی و از این تعداد ۱۰ درصد، یک درصد در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند. چنانچه بر اساس نقشهٔ علمی کشور باید این یک درصد را به سه درصد و ۱۰ درصد را به ۳۰ درصد برسانیم. 

وی اظهار داشت: هم اکنون کشش تقاضا در مقطع کار‌شناسی ارشد بسیار بالاست و این در حالیست که صندلی خالی در مقطع کار‌شناسی وجود دارد. از این تعداد ۱۰ درصد در دانشگاه غیر انتفاعی مشغول تحصیل هستند. 

میلی منفرد خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذاری در دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و غیر انتفاعی شکل گیرد. چنانچه این امر می‌تواند در همفکری و تصمیم سازی در دانشگاه‌‌ها راهگشا باشد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار