عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با بهبود فضای کسب و کار شرایط چک‌های برگشتی مطلوب می‌شود و بهبود شرایط اقتصادی لازمه آن است.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه متحدالشکل شدن چک‌ها اهمیت زیادی از جهت توزیع و منابع ندارد افزود: موضوع چک‌های برگشتی مسئله‌ای است که بین بانک‌ها و مشتریان صورت می‌گیرد و به هیچ وجه در کاهش آمار چک‌های برگشتی تأثیر ندارد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مسئله مهم در شرایط فعلی این است که وضعیت اقتصادی ما به گونه‌ای نیست که بر اساس آن بتوانیم بسیاری از خواسته‌هایمان را عملی کنیم.
 
وی تصریح کرد: در بحث پول‌های برگشتی مسائلی مثل شرایط ارزی ریالی صادرات و واردات نقش دارند نه اینکه به دنبال این باشیم تا با تغییر در شکل و ظاهر آن امکان برگشت را فراهم کنیم.
 
ندیمی عنوان کرد: راه مقابله با این مسئله فقط اقتصادی است با بهبود فضای کسب و کار می‌توانیم زمینه را برای کاهش آمار فراهم کنیم در غیر این صورت ابعاد دیگری منتهی به برگشت نمی‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در اروپا سالانه 42 بار پول برمی‌گردد و گردش مالی ایجاد می‌کند ولی در ایران به دلایلی مثل امید به تخفیف‌ها، استمهال‌ها یا ناامیدی از گرفتن تسهیلات جدید و ناکارآمدی کسانی که تسهیلات می گیرند مانع از ایجاد گردش پولی می‌شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: در ارتباط با این امور باید به گونه‌ای عمل کنیم که هزینه‌ها کم شود در غیر این صورت راه دیگری برای کاهش آمار چک‌های برگشتی وجود ندارد که شرایط اقتصادی باید زمینه‌ساز انجام آن باشد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار