رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تذکر در خصوص روند تغییر کاربری اراضی باغ نور- بوستان مادر در منطقه 5 خواستار توقف ساخت و ساز در این بوستان شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شصت و سومین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور 24 نفر از اعضا برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش درابتدای جلسه امروز شورای شهر محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص روند تغییر کاربری در اراضی باغ نور – بوستان مادر در منطقه 5 شهرداری تهران تذکر داد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیش از این نیز در خصوص تغییر کاربری منطقه شمال شرق شهرداری منطقه 5 تهران تذکری داده بودم که انتظار داشتیم این پروژه متوقف شود و حضوراً نیز این مطلب را برای شهردار تهران عنوان کردم و وی نیز دستور رسیدگی فوری به این موضوع را داده است.

حقانی تصریح کرد: با این وجود و با اینکه جلسات متعددی دراین خصوص با شهردار منطقه انجام شد بنده قانع نشدم و تقاضا دارم این پروژه هر چه سریعتر متوقف شود.

وی در ادامه بیان داشت: این زمین حدود 13 قطعه بوده و باقیمانده زمینی است که درگذشته توسط کمیسیون ماده پنج به پارک و فضای سبز اختصاص پیدا کرده و شهرداری نیز بر اساس  همین عنوان زمین را خریداری کرده که تنها کاربری آن باید فضای سبز باشد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اذعان داشت: این محدوده در سال 87 در طرح جامع و مصوب شورای عالی شهرسازی به 11GDتثبیت شده است و در سال 89 طرحهای طرح جامع از 112Gبه عنوان 112M تغییر پیدا کرد و در سال 82 نیز مکاتباتی مابین اداره کل شهرسازی، کمیسیون ماده پنج و شهرداری منطقه صورت می‌گیرد.

وی افزود: براین اساس طرح تفصیلی محدوده مورد نظر شهرداری کاربری سبز پیدا می‌کند.

در طرح تفصیلی جدید این محدوده به 112G اختصاص یافته است و به استناد بند 4 پیوست 5 مصوب طرح جامع نسبت به تغییر کاربری اراضی فضای سبز به غیر از آن به شهردار تذکر دادیم و پروژه می‌بایست متوقف می‌شد.

حقانی ادامه داد: معاون حقوقی نیز در سال 90 نامه‌ای به شهردار تهران می دهدو تایید می‌کندکه این محدوده 112G است اما گفته می شود به دلیل اینکه این زمین جایگاه خاصی دارد اگر تغییر کاربری دهیم می توانیم هزینه آن را صرف خرید باغات کن کنیم.

حقانی تصریح کرد: درنهایت در آخرین نقشه‌های طرح تفصیلی در سال 78 این زمین در کمیسیون ماده پنج به 122Rتبدیل می شود و شهرداری زمینی برای فضای سبز مشخص شده بوده را به یک بانک فروخته است که به استناد بند چهار پیوست پنج مصوبه طرح جامع در شورای عالی شهرسازی که کاربری فضای سبز و خدمات پیش بینی شده در طرح تفصیلی ملاک عمل تامین کاربری خدمات طرح تفصیلی جدید است و تغییر این کاربری از 112G به MوR غیر قانونی است که باید متوقف شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: منطقه ، موضوع ، خریداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۹:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
تخلفات شهرداری منطفه 5 در پروژه های مشابه زیاد است لطفا نمایندگان محترم مردم تهران در شواری شهر پیگیری کنند چه اشخاصی پشت این ماجراها هستند.
آخرین اخبار