مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جشن ییلاق را فرصت مغتنمی برای آشنایی گردشگران با مشکلات زندگی عشایری و آداب و سنن آنها و نیز جاذبه های طبیعی منطقه برای گردشگران معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با اشاره به برگزاری جشن ییلاق در نیمه خرداد در استان گفت: جشن ییلاق  در اولین دوره  خود به خاطر اینکه با مشارکت اهالی بومی منطقه با برگزاری بازیهای سنتی بومی، موسیقی آشیقی و سایر برنامه های جنبی برگزار شد، نسبت به دومین دوره در سطح مطلوبی برگزار شد.

اسکندری بر لزوم مستقر شدن امکانات بهداشتی در مناطق عشایری تاکید کرد و افزود: در استان زنجان در نقاط مختلف مناطق بکر ناشناخته فراوانی وجود دارد که باید با برنامه ریزی برای گردشگران و دوستداران طبیعت معرفی شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های موفق آش و قوچ در استان عنوان کرد: مشابه این برنامه ها را می توانیم در جشنواره ییلاق برگزار کنیم و یا تلفیقی از این قبیل برنامه ها می تواند، به جشنواره حال و هوای دیگری بدهد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان؛ برگزاری جشنواره امسال در زمان مناسب را فرصت مناسبی برای طبیعت دوستان، رسانه ها و عکاسان خبری برای شناسایی ظرفیت های بالقوه این استان برشمرد.

اسکندری با اشاره به محدود بودن امکانات دولتی تصریح کرد: توان بخش خصوصی برای جذب توریسم و معرفی منطقه می تواند در معرفی مناطق گردشگری طبیعی استان حائز اهمیت باشد.

وی، خاطر نشان کرد : این جشنواره فرصت مناسبی است تا مردم و مسئولان مشکلات سد راه عشایر را از نزدیک مشاهده کنند./س



برچسب ها: ییلاق ، گردشگران ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.