عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به 15 اردیبهشت روز ماما گفت: بحران خاموش جمعیتی نگران کننده است وباید طرحی خاص در این زمینه برنامه ریزی شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در ادامه جریان  شصت و سومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران با تبریک مناسبت 15 اردیبهشت و همچنین روز ماما گفت: باید برای نامگذاری این روز از مسجد جامعی رئیس شورای شهر تشکر کرد چرا که در زمان وزارت وی در وزارت ارشاد تلاشها برای نامگذاری این روز انجام شد و در ارتباط با دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص سیاست گذاریها در جهت توسعه جمعیت برای خارج شدن از این بحران خاموش را انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در همین راستا طرحی را برای جلسه آتی شورای شهر آماده کرده‌ام که ارائه کنم و به نظرم باید این شعاری که یک بچه کافی است را به دو بچه کافی نیست تغییر دهیم.

*دانشور: توزیع کارتهای جشن طلاق تاسف آور است/ آباد: بحران خاموش جمعیتی نگران کننده است

دانشور دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز شورای شهر با اشاره به روز ماما و ضرورت توجه به سیاستهای جمعیتی در کشور گفت: با وجود اینکه دغدغه و نگرانی در خصوص بحرانهای جمعیتی باید جدی گرفته شود اما باید در نظر داشت این موضوع باعث نشود تا طرحهایی که داده میشود غیر کارشناسی باشند.

وی افزود: درحال حاضر بسیاری از NJOها برروی این موضوع کار میکنند اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در قشر آسیب دیده جامعه افزایش جمعیت را می‌بینیم اما در قشر تحصلیکرده جامعه به سمتی پیش می رویم که شاهد تک فرزندی یا بدون فرزندی هستیم که باید این موضوع نیز بررسی شود.

*پیشنهاد تغییر جلسات شورای شهر از سه شنبه‌ها به روز دیگری در هفته


مجتبی شاکری در ادامه  جلسه امروز با اشاره به اینکه جلسات سه شنبه شورا با جلسات مجلس یکسان است و این موضوع ممکن است تداخلی را در بحثها ایجاد کند پیشنهاد می‌کنم بهتر است این جلسات شورای شهر از روز سه شنبه به روز دیگری موکول شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، دانشور ، جشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار