عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه روستاها به آسایشگاه سالمندان تبدیل شده گفت: داشتن امنیت غذایی از اصول اساسی اقتصاد مقاومتی است و تا مادامی که حمایت از کشاورزان صورت نگیرد وضعیت موجود ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز اظهار داشت: یکی از مطالبات به حق و جدی مردم لزوم توجه دولت به مسائل مذهبی، دینی و فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ و در راس آن اجرای صحیح اصل 8 قانون اساسی یعنی احیای فضیلت امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: خواسته و مطالبه مراجع اعزام، علما و روحانیون متدین نیز براین موضوع است و بیم آن می‌رود که در وانفسای مشکلات فراوان و روزمره اقتصادی و هیاهوی بازار مکارم و بازی‌های سیاسی امروز مغفول بماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: از جمله مسائل اصلی کشور ضرورت توجه به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم، تورم، گرانی و افزایش رو به رشد بیکاری است که نگاه ویژه به تولیدکنندگان و فعالان و حمایت از آنان را می‌طلبد، علی‌الخصوص کشاورزان و دامداران که در خط مقدم تولید با کمترین امکانات و حمایت‌ها قرار دارند علی‌رغم اینکه سهم آنها در جهاد اقتصادی بسزا می‌باشد.

وی داشتن امنیت غذایی را از اصول اساسی اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: توجه به بخش تولید، کشاورزی، دامداری اهمیت این موضوع را دو چندان می‌نماید مادامی که حمایت از کشاورزان با وضعیت موجود باشد نمی‌توان به این مهم دست یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: اکنون روستاهای ما آسایشگاه سالمندان شده، چرا باید این گونه باشد؟ چرا به کشاورز توجه نمی‌شود، چرا کشاورز فریادرس ندارد، تولید بخش‌های مختلف حداقل 30 درصد سودآور است اما درآمد کشاورزان مدام کاهش پیدا می‌کند و اگر سودی هم هست دلالان از آن بهره می‌گیرند لذا مجلس و دولت باید در این مهم پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار