رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه گفت : اگر دولت بخواهد قیمت حامل های انرژی را ظرف مدت سه سال آزاد کند، باید تا دو برابر این زمان از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


کیوان کاشفی  گفت: ما در کشوری زندگی کردیم که سال های سال انرژی فراوان و با قیمت پایین در اختیار صنعت گران بوده و خیلی از صنایع با توجه به همین شرایط انرژی توجیه اقتصادی پیدا کردند، اما امروز دیگر نمی توان این روند را ادامه داد و لازم است قیمت حامل های انرژی با قیمت روز دنیا هماهنگ شود.

کاشفی با تاکید بر اینکه آزادسازی قیمت در کشور ما هم باید با شیب ملایم انجام شود، گفت: باید در چارچوب یک برنامه زمان بندی مناسب از قبل زمان دقیق اجرای هر فاز مشخص باشد تا واحدهای تولیدی و صنعتی شرایط خود را بدانندو باید دولت بعد از اجرای هر فاز واحدهای تولیدی را حمایت کند و به آنها فرصت دهد تا خود را با شرایط وفق دهند

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: اگر دولت تصمیم داشته باشد ظرف مدت سه سال قیمت ها را آزاد کند باید حداقل دو برابر این زمان یعنی حدود شش سال واحدها را حمایت کند تا بتوانند روی پای خود بایستند.

کاشفی با بیان اینکه حمایت های دولت می تواند به شکل های مختلف انجام شود، افزود: پرداخت نقدی و تسهیلات کم بهره می تواند از مهمترین شیوه های حمایتی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: البته می توان از دید دیگری هم به قانون هدفمندی یارانه ها نگاه کرد که اگر با حمایت های دولت همراه باشد می تواند زمینه ارتقاء بهره وری واحدها و بهبود کیفیت تولیدات داخل را فراهم نماید.

کاشفی افزود: ما نمونه این شرایط را در گذشته داشته ایم و امروز کالاهایی که از کشور ما به عراق صادر می شوند دیگر مشکل کیفیت ندارند.

وی با بیان اینکه پتانسیل افزایش بهره وری در کشور ما وجود دارد، افزود: ما صنعتگران خوبی داریم و دانش تولید و صنعت هم در کشور ما وضعیت مناسبی دارد
برچسب ها: کرمانشاه ، هدفمندی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.