رییس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: این جشنواره از 31 اردیبهشت تا دوم خرداد در محل دانشگاه صنعتی شیراز برپا و برگزیدگان آن از حمایت ها و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

علی خلفی نژاد ادامه داد: مخترعان و مبتکران جنوب کشور می توانند تا 18 اردیبهشت در سامانه اینترنتی این بنیاد به نشانی www.bmn.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: از این پس، تجاری سازی و توجه کامل به چرخه ایده تا بازار از معیارهای بنیاد ملی نخبگان برای انتخاب برگزیدگان جشنواره ها خواهد بود.

وی ادامه داد: اختراعاتی که سال ثبت آنها سال 87 و پس از آن باشد مجاز به ثبت نام در سامانه اینترنتی جشنواره هستند و لازم است که نام افراد در گواهی ثبت اختراع ذکر شده باشد.

این مقام مسوول گفت: برای اختراعات در حوزه علوم پزشکی و دارویی، داشتن تاییدیه از مراجع ذیصلاح الزامی است.

رییس بنیاد نخبگان استان فارس بیان کرد: هر مخترع تنها می تواند یک اختراع را برای داوری ارایه کند و با توجه به معیارهای داوری مثل مسایل علمی، کاربردی بودن، قابلیت تجاری سازی، مخترعان باید بهترین اختراع خود را انتخاب و آن را در جشنواره شرکت دهند.

وی گفت: در این جشنواره اختراعات برتر که قابلیت تولید ثروت و رفع نیاز جامعه را دارند شناسایی و حمایت می شوند.

اگر طرحی در زمینه تجاری سازی دارای وضعیت خوبی بود علاوه بر جوایز، از امکانات و تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله تسهیلات بانکی با سود بسیار اندک در راستای تجاری سازی بهره مند می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.