وزیر امور خارجه مصر گفت: واشنگتن نباید با اخوان‌المسلمین دیدار کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "بانوراما-الشرق الأوسط"، نبیل فهمی وزیر خارجه مصر در گفتگوی ویژه با اسکای نیوز عربی که امروز پخش شد از آمریکا خواست تا با گروه اخوان‌المسلمین ، پس از آنکه دولت مصر این گروه را "گروهی تروریستی" نامیده دیدار نکند.

فهمی در این مصاحبه گفت: ما معتقدیم که همکاری و تعامل با گروهی که تروریستی نام گرفته شایسته نمی‌باشد؛ همچنانکه ما نیز با گروه‌های تروریستی در کشورهای خارجی همکاری نداریم، باید همه ما به قانون احترام بگذاریم.

وی همچنین درباره انتقادات آمریکا در رابطه با احکام اعدام که در مورد صدها تن از هواداران اخوان‌المسلمین صادر شده است، گفت : من به اعضای کنگره و مسئولان دولت آمریکا توضیح داده‌ام که قوه قضاییه مصر مستقل می‌باشد و دارای مکانیسم‌های خود است.

وی خاطر نشان کرد: نظام مصر نظامی دموکراتیک است و در امر قضا دخالت نمی‌کند.
وی همچنین درباره روابط با واشنگتن پس از آزادسازی کمک‌های نظامی که پیشتر آمریکا آن را متوقف کرده بود افزود : انتظار می‌رود که روابط به سطح بهتری از آنچه که بوده است برسد. مسأله، دیگر از انجام کمک فراتر رفته است و باید وارد مرحله‌ای جدید شویم که درآن احترام متقابل باشد.

وی همچنین درباره پس از انتخابات ریاست جمهوری گفت: اختیارات رئیس جمهور آینده طبق تغییرات قانون اساسی، بسیار کمتر از رئیس جمهوری پیشین است و بسیاری از شاخصه‌ها وجودارد که میتواند انجام شود ، از جمله توزیع اختیارات میان پارلمان و نخست وزیر و باقی ماندن اختیارات کلی و حاکمیتی در دستان رئیس جمهور.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار