مشاور وزیر آموزش و پرورش بر نقش ارزنده معلمان و دستگاه آموزش و پرورش در افق توسعه کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، رضایی در مراسم تجلیل از معلمان برتر مازندران با بیان اینکه همه گروه‌های اجتماعی جایگاه خود را متناسب با نقش خود در جامعه در اختیار دارند، جایگاه معلمان را نورانی و ارزشمند توصیف کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود:جایگاه معلمان همان جایگاه علم و آگاهی است.

 رضایی مفهوم علم در گذشته و حال را اندکی متفاوت دانست و افزود: اما مقام علم همواره مقدس پاکیزه و نورانی است وهرکسی که دراین عرصه وجود دارد به اندازه علم مقدس است.

وی با بیان اینکه معلم و آموزش و پرورش در جایگاه علم و دانش هستند،افزود:اگر کشور و جامعه‌ای توسعه یافته میخواهیم راه حل آن در توسعه و ارتقای آموزش و پرورش است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رشد جامعه با رشد معلم ممکن میشود، ابراز داشت:تنها از یک معلم توانمند و دارای جایگاه رفیع می‏توان انتظار داشت که فرزندانی توانمند را تحویل جامعه دهد.

رضایی با بیان اینکه دانش‌آموزان تنها دانش را از آموزگار خود یاد نمیگیرند افزود: دانش‌آموز حتی شخصیت را از معلم خود فرا می‏گیرد که این مسئله در سنین ابتدایی محرز و مشخص است.

این مسئول تصریح کرد:اگر معلمان به دلیلی در جامعه شکسته شوند نه تنها نقش الگو بودن خود را از دست میدهند بلکه دیگران به آنها نگاه ترحمآمیز خواهند داشت که شایسته جامعه و معلم نیست.

وی گفت: اگر میخواهیم مملکتی بالنده در آینده داشته باشیم باید قدر معلمان را بدانیم./س

برچسب ها: آموزش ، پرورش ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.