معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از آموزش چگونه دیدن و درست دیدن به دانش‌آموزان به عنوان بزرگترین برنامه معلمان نام برد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سی‌امین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری در سالن هلال‌احمر اقلید گفت: تکریم معلم و بزرگداشت او به معنای واقعی کلمه آثار بسیار مثبتی در جامعه بر جای می‌گذارد.

کفاش با بیان خاطره‌ای از امام راحل(ره) افزود: رمز تربیت اسلامی نفوذ در قلب و روح انسان است وامام راحل (ره) نیز با بیانات خود بر مردم اثر می‌گذاشت.

وی خاطرنشان کرد:معلمان باید برای تربیت کارآمد و اثربخش به دل‌ها نفوذ کنند و کسی که می‌خواهد در عرصه تربیت فعال باشد، باید خود عامل به آنچه می‌گوید، باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معلم را در انتخاب مسیر دانش‌آموزان موثر خواند و یادآور شد: به همین دلیل امام راحل (ره) معلمی را شغل انبیا توصیف نموده است.

کفاش با اشاره به نزدیک شدن میلاد امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه‌السلام) و روز پدر، اظهار کرد: حضرت علی(علیه‌السلام) نه تنها الگوی مسلمانان بلکه الگویی برای تمام آزادمردان جهان است.

کفاش به برخی ویژگی‌هایی که معلمان باید داشته باشند، اشاره کرد و گفت: یک معلم باید شرح صدر فراوان داشته باشد و تحمل، صبر و بردباری را آموزش دهد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه مولد است، هر کشوری که ارتقا و پیشرفت یافته است، آموزش و پرورش را یک سرمایه و دارایی عظیم تلقی کرده است.

ویمعاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مشارکت‌های مردمی فراتر از جنبه‌های مالی است.

شایان‌ذکر است، در این مراسم از معلمان بازنشسته و نمونه استانی و شهرستانی تجلیل شد.

گفتنی است؛ در این همایش، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار