ترکان در شیراز گفت: 63 منطقه ویژه اقتصادی در کشور تصویب شده است که تنها 23 منطقه ویژه اقتصادی ساخته شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ ترکان گفت : شیراز باید هم‌چنان محور ارتباط‌جمعی در حوزه اطلاعات بوده و منطقه ویژه اقتصادی شیراز با هدف قطب الکترونیک شدن کشور ایجاد شده که تاکنون این هدف محقق نشده است.

وی بیان داشت: باید نسبت به میدان‌های مشترک نفتی و گازی پارس جنوبی و بسیاری از حقوق‌ مسلم مردم ایران حساس باشیم زیرا مهم‌ترین وظیفه ما در مناطق اقتصادی و آزاد در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

مشاور رئیس‌جمهور، اقتصاد را از جنس علم و تحقیق دانست و افزود: راه‌اندازی کالای همراه مسافر در انزلی، خرمشهر، آبادان و ماکو توسط مجموعه گمرک جای تقدیر داشته و مناطق ویژه اقتصادی بر اساس قانون باید به تصویب مجلس برسد و هرکدام از دولت‌ها موظف به اجرای این قانون هستند.

ترکان با بیان این‌که شیراز بیشترین ظرفیت فناوری اطلاعات، آی‌تی و نرم افزار را دارد، عنوان کرد: شیراز باید محور رسانه‌ای کشور شده و علاوه بر توجه به تولیدات سخت افزاری به ضرورت تولید نرم‌افزار نیز توجه شود.

وی با اشاره به واگذاری برخی از مناطق اقتصادی ویژه به بخش خصوصی اظهار کرد: جلسات مربوط به مناطق ویژه اقتصادی به‌صورت دوره‌ای در مناطق ویژه برگزار می‌شود که در این دوره شیراز میزبان بوده و دستور جلسه نیز اقتصاد مقاومتی بوده است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: تصویب ، منطقه ، اقتصادی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.