دبیرکل سازمان ملل گفت "جوزف کانی" رهبر شبه نظامیان "ارتش مقاومت پروردگار" اوگاندا در منطقه مورد مناقشه درجنوب سودان مخفی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، دبیر کل سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد : "جوزف کانی" رهبر شبه نظامیان "ارتش مقاومت پروردگار" و برخی سران شبه نظامی این گروه در مناطقی که از سرزمین های مورد مناقشه در جنوب سودان که درمجاورت آفریقای مرکزی و سودان است ؛ پنهان شده است.

بان کی مون در گزارش خود که درباره فعالیت‌های ارتش مقاومت  به شورای امنیت ارائه می‌داد گفت : دولت سودان اعلام کرده که هیچ یک از عناصر این گروه در منطقه "کافیا کینجی" (که از مناطق مورد مناقشه میان سودان و سودان جنوبی است ) نمی‌باشند.


بان کی مون در گزارش خود گفت : مسأله هرچه که باشد ، طبق اعلام منابع موثق :  جوزف کانی رهبر ارتش مقاومت پروردگار اوگاندا و برخی سران این گروه اخیرا در جستجوی یک پناهگاهی امن در مناطقی که تحت تسلط سودان می‌باشد  به این مناطق بازگشته اند.

دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه ، جوزف کانی را به ارتکاب جنایات جنگی برضد دولت اوگاندا به مدت دو دهه ، و قبل از اینکه وی همراه با شبه‌نظامیانش به ادگال در آفریقا در حوالی سال 2005 فرار نمایند ، محکوم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار