تبریز/

23 هکتار از اراضی حریم رودخانه ها آزاد سازی شد

فرماندار اهر ، این شهرستان را یکی از مناطق مستعد برای کشاورزی برشمرد و افزود: متأسفانه استفاده اصولی از منابع آبی باعث شده که سایر کشاورزان نتوانند از این نعمت الهی برای مصارف کشاورزی خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،رضا صدیقی، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در اهر بااشاره به پیش بینی های لازم برای آبیاری بیش از 12 هزار هکتار از اراضی پایاب سد ستارخان گفت: متأسفانه عدم تأمین آب در پشت سد ستارخان باعث شده که تنها 5000 هکتار از اراضی پایاب این سد زیر کشت آبی و آبیاری تحت فشار برود.

وی، افزود: شورای حفاظت از منابع آبی آمادگی دارد پیشنهادهای تخصصی و کارشناسی دستگاههای ذیربط را دراین شورا مطرح و با هماهنگی لازم عملیاتی شود.

فرماندار اهر، افزود: متأسفانه براساس اعلام کارشناسان ذیربط 42 درصد نسبت به سال گذشته کاهش نزولات آسمانی داریم که باید دراین راستا با تدبیر لازم این دوره بحرانی را سپری نمائیم.

این مقام مسئول، افزود: با پیگیری های انجام شده در شورای حفاظت از آب پیش از 23 هکتار از مسیر شبکه سد ستارخان آزادسازی شده و 70 قطعه از زمین های قانونی بصورت غیر قانونی نیز متصرف شده بودند به ارزش 40 میلیارد ريال آزاد سازی و به تملک دولت درآمده است.

این مقام مسئول، افزود: اکیپ های بازرسی و نظارت این شورا در راستای وظایف خود در حفاظت ار منابع آبی بیش از 400 مورد تخلف دراین حوزه بصورت کتبی و شفاهی و ضبط اموال برخورد لازم صورت گرفته و سی مورد نیز جهت برخورد لازم به پروژه آنها به دستگاه قضایی ارسال شده است.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: اراضی ، حریم ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.