نماینده ستاد دانشجویی عمره دانشگاهیان در مدینه اعلام کرد: در سال جاری تعداد 129 کاروان دانشگاهیان به عمره مفرده مشرف خواهند شد و از این تعداد تاکنون 97 کاروان به عربستان سفر کرده اند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران یدالله حاجی علی اکبری افزود: از 97 کاروان عمره گذار تاکنون 85 کاروان از مدینه خارج شده اند و 12 کاروان دیگر هم اکنون در این شهر حضور دارند.

نماینده ستاد عمره دانشگاهیان در مدینه منوره یادآور شد: در مجموع 17 هزار و 300 دانشگاهی در سفر عمره امسال حضور خواهند داشت و حرم نبوی و کعبه دلها را زیارت خواهند کرد.

به گفته وی عملیات اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده از دوم فروردین ماه سال جاری آغاز شده و 9 خردادماه 1393 پایان خواهد یافت.

حاجی علی اکبری با بیان اینکه کاروان های دانشگاهیان در سه گروه اساتید، زوج های دانشجو و دانشجویان مجرد به عمره مشرف می شوند، گفت: از میان 129 کاروان دانشگاهیان، 16 کاروان اساتید دانشگاه، 63 کاروان زوج های دانشجو و 50 کاروان نیز مربوط به دانشجویان مجرد است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون کاروان های دانشجویان مجرد در مدینه حضور دارند، گفت: دانشجویان در دو هتل جوهره الرشید با ظرفیت 9 کاروان و هتل راما المدینه با ظرفیت سه کاروان اسکان داده شده اند.

نماینده ستاد دانشجویی عمره دانشگاهیان در مدینه با بیان اینکه کاروان ها 120 تا 156 نفری هستند، اظهار داشت: روزانه دو تا سه کاروان وارد مدینه شده یا از این شهر خارج می شوند.

وی در پاسخ به سووالی در مورد اینکه دانشجویان کدام دانشگاه ها به عمره مشرف شده اند، بیان داشت: دانشجویان و اساتید از همه دانشگاه های سراسر کشور در عمره امسال شرکت دارند و هم اکنون نیز از استان های تهران، خراسان رضوی، مرکزی، مازندران، اصفهان و لرستان در مدینه حضور دارند.


*برنامه های کاروان های دانشگاهیان در مدینه منوره

وی با تشریح برنامه های کاروان های دانشگاهیان در مدینه منوره افزود: برنامه زیارت ویژه، حضور در بعثه مقام معظم رهبری و شرکت در برنامه مدینه شناسی مصور، مشربه ام ابراهیم، بئر خاتم ، آبار علی (ع)، سرزمین بیداء، حمراء الاسد، مساجد مختلف و مکان های مقدس و… از جمله برنامه های دانشجویان در مدینه منوره است.

به گفته نماینده ستاد دانشجویی عمره دانشگاهیان در مدینه، همچنین دانشجویان بوسیله تصاویر با مکان هایی که زائران امکان رفتن به آنها را ندارند، آشنا می شوند و در جریان بخشی از خدمات جمهوری اسلامی ایران به زائران بیت الله الحرام قرار می گیرند.

حاجی علی اکبری اضافه کرد: جلسه هم اندیشی مشترک روحانیون کاروان های دانشجویی با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه و برگزاری جلسات ویژه با گروه های دانشجویی از دیگر برنامه های ستاد عمره دانشگاهیان در مدینه منوره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار