جام جهانی 2014 از ماه آینده در کشور برزیل برگزار خواهد شد و سی و دو تیم از سرتاسر دنیا در یازده شهرهای این کشور در طول یک ماه به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، جام جهانی در کنار مسابقات المپیک یکی از پرشور ترین و بزرگترین فستیوال های برگزار شده در سرتاسر کره ی زمین می باشد که میلیون ها نفر مخاطب را از سرتاسر دنیا جذب می‌کند، اما نقطه مشترک تمامی مسابقات برگزار شده در جام جهانی استفاده از توپ جدید مخصوص این مسابقات با نام Brazuka است که توسط کمپانی مشهور آدیداس طراحی و تولید شده است.




نام "برازوکا" بر اساس رای گیری برگزار شده از نیم میلیون طرفدار فوتبال در کشور برزیل در سال 2012 برای این توپ انتخاب شد، برازوکا به معنی برزیلی و یا سبک زندگی برزیلی معنی می‌شود.

آدیداس علاوه بر نام در طراحی این توپ از معیارهای زندگی برزیلی استفاده کرده است، به عنوان مثال رنگ ها و نوارهای استفاده شده در طراحی این توپ برگرفته از دست بندهایی است که مردم محلی برزیل برای برآورده شدن آرزوهای خود به دست می بندند.



جالب است بدانید آدیداس بر اساس یک قرارداد با فیفا تولید و عرضه توپ های جام جهانی را تا سال 2030 برعهده دارد، همچنین این کمپانی از سال 1970 به بعد نیز توپ های مربوط به این مسابقات را تولید کرده است، توپ های معروفی مانند Telstar جام جهانی 1970 مکزیک، Tango 1978 آرژانتین و Jabulani  استفاده شده در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، ارنست بروس، مدیر بخش فوتبال کمپانی آدیداس در ایالات متحده در مورد برازوکا اعلام کرده است: این توپ نشان دهنده فرهنگ حاکم در کشور برزیل است که با هر گل و حرکت زیبا در خاطرات مردم دنیا ثبت خواهد شد.



برازوکا بر اساس آخرین فناوری های روز دنیا طراحی و تولید شده است و تاکنون توسط 600 بازیکن و 30 لیگ معتبر حرفه ای مورد آزمایش قرار گرفته است، ساخت این توپ برگرفته از Tango 12، توپ رسمی مسابقات جام ملت های اروپا و بر اساس طراحی شش تکه است که تقارن، بهینگی و یک دستی آن افزایش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار