مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: از استاندار سیستان و بلوچستان درخواست می‌شود تا مجتمع نهاد‌های مدنی را تشکیل، و در اختیار سازمان‌های مردم نهاد استان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، صفر اسلامی افزود: از حضور پررنگ مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد سیستان و بلوچستان در این جلسه تشکر می‌‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا در نخستین جلسه در روز‌های آتی بتوانیم بحث‌هایی در زمینه نهاد‌های مدنی و مردم‌نهاد این استان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و نمایندگان این استان در زمینه بررسی مسائل و مشکلات این نهاد‌ها داشته باشیم.

اسلامی خاطر نشان کرد: ما اگر بخواهیم نقشه‌ راهی برای فعالیت‌های مدنی و تشکل‌های مردم‌نهاد در این استان را با رویکرد‌های مشخص تبیین کنیم عبارتند از احیا و توسعه نقش مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد در امور مختلف جامعه (فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره)، نیازسنجی جامعه و جهت‌دهی انجمن‌های مردم‌‌نهاد در راستای نیاز‌های مردم، ترویج و اشاعه فرهنگ و خدمات داوطلبانه اقشار مختلف، نقد و بررسی عملکرد سازمان‌های دولتی و ارائه پیشنها به آن‌ها.

اسلامی تاکید کرد: ساختار جامعه با مثلث دولت، مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد شکل می‌گیرد و در این بین سازمان‌های مردم‌نهاد رابط بین دولت و مردم هستند که محدودیت‌های آنها را به مردم منتقل می‌کنند.

اسلامی افزود: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد امروزه در دنیا به عنوان دولت سایه پذیرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تشکیل ، مجتمع ، نهاد مدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.