معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سطح کشور 145 بیمارستان با 24 هزار و 200 تخت در حال ساخت است، گفت: با توجه به هدفگذاری در سال جاری، 28 بیمارستان با بیش از دو هزار و 460 تخت در حال ساخت به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری ، 

محمد جعفر علیزاده بااشاره به ساخت دو بیمارستان 217 تختخوابه چالوس و آمل در مازندران افزود: از این دو بیمارستان، بیمارستان آمل به اتمام رسید و تحویل وزارت بهداشت و درمان داده شد.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان علاوه بر بخش های تخصصی، چهار بخش تخصصی دیگر مثل بخش مراقبت های ویژه، تشخیصی، اورژانس و درمانگاه به آن اضافه شده است گفت: با توجه به این فضاها سالهای متمادی می توان به منطقه سرویس داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیمارستان 220 تختخوابی آموزشی رازی یک بیمارستان ژنرال آموزشی است، گفت: هزینه بیمارستان ژنرال آموزشی حدود 30 درصد از بیمارستان های دیگر گران تر است.

وی با اشاره اینکه اعتبار ساخت بیمارستان آموزشی رازی سال گذشته بدلیل پروژه های مهر ماندگار صفر شد گفت: با تلاشهای صورت گرفته، در حال حاضر مطالبات پیمانکار پرداخت شدو نیروها برای ادامه کار مستقر شدند و خوشبختانه پیشرفت خوبی در ساخت آن بوجود آمد.

محمد جعفر علیزاده ه با اشاره به بندهای تبصره 9 قانون بودجه اشاره و افزود: یک درصد از ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص یافت و از زمان اجرای طرح تاکنون اسکلت احداث بیمارستان به اتمام رسیده و تاکنون 33 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به نگاه ویژه دولت به بخش درمان اشاره و اظهارداشت: با توجه به نگاه دولت و مجلس به این بخش، سهم اعتباری و یک درصد از مالیات ارزش افزوده را به این بخش ارائه دادند.

علیزاده با بیان اینکه با محقق شدن منابع مالی این پروژه در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید، افزود: برای اتمام فاز 2 بیمارستان 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این اعتبار بستگی به قیمت ها و ثبات بازار دارد./س



برچسب ها: بیمارستان ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.