"آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر دولت موقت اوکراین به سخنان پوتین واکنش نشان داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، نخست وزیر دولت موقت اوکراین به سخنان پوتین واکنش نشان داد. 

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در سخنانی از جدایی طلبان هوادار روسیه در اوکراین درخواست کرد برگزاری همه پرسی برای کسب استقلال این مناطق را در شرق اوکراین به تعویق بیندازند.

"آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر دولت موقت اوکراین به این سخنان پوتین واکنش نشان داد و گفت رئیس جمهور روسیه درخواست می کند همه پرسی یازدهم ماه مه به تاخیر بیفتد اما او باید بداند که اصلا قرار نیست همه پرسی در این تاریخ برگزار شود. اما اگر تروریست‌ها و جدایی طلبان مورد حمایت روسیه این دستور را دریافت کرده‌اند چیزی را به تاخیر بیندازند که وجود خارجی ندارد به خود آنها مربوط است. تعجب آور است که آنها درباره موضوع اوکراین در مسکو بحث می کنند بدون آنکه اوکراین و ایالات متحده و اتحادیه اروپا در این روند مشارکت و حضور داشته باشند حال آنکه در توافق ژنو به روشنی به این مسئله اشاره شده است. مسکو به تعهدات خودش درباره توافق ژنو عمل نکرده است. پیش از سفر وزیر امورخارجه سوئیس به مسکو درنقش رئیس سازمان همکاری و امنیت منطقه، وزیر امور خارجه اوکراین نقشه راه کی یف را ارائه کرد. این طرح با آنچه در مسکو گفته شده است بسیار تفاوت دارد. تفاوت اصلی در این است که هدف ما واقعا این است که در اوکراین ثبات برقرار شود. استقرار ثبات در اوکراین نیز فقط به موضع گیری روسیه وابسته است.  

وی در ادامه مدعی شد: "اگر روسیه گروه‌های خرابکار را فرابخواند و اگر روسیه از تامین مالی و حمایت آن‌ها دست بکشد و نیروهایش را از اوکراین بیرون ببرد، اوکراین ثبات پیدا خواهد کرد. "


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار