پس از شکست رژِیم صهیونیستی، در جنگ علیه لبنان در سال 2006، مقامات این رژیم پیوسته از آمادگی ارتش خود جهت جنگ علیه حزب الله و آغاز یک جنگ جدید، دم می‌زنند و هر سال میزان آمادگی خود را با سال گذشته مقایسه می‌کنند و هر بار، ادعای پیروزی دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اخبار پرس، اینکه ارتش این رژیم، در سال 2014 به آمادگی کامل خود رسیده به صورت غیر مستقیم بیانگر اعتراف اسرائیل به عدم آمادگی خود در سال‌های پیش است؛ این آمادگی شبیه به پیام‌های تبلیغاتی پودرهای شستشو است که هر بار ادعا دارند محصول جدید با محصول پیشین، متفاوت است و کاملا باعث پاکیزگی می شود که این یعنی محصولات پیشین از قدرت تمیزکنندگی خوبی برخوردار نبوده و یا اینکه تبلیغات گذشته دروغ بوده است.

آخرین اظهارات مقامات صهیونیست در مورد آمادگی خود برای جنگ با حزب الله در گزارش تازه ای که مجله ی امنیتی-نظامی «اسرائیل دیفنس» منتشر کرده، آمده است. این مجله به نقل از یک مقام عالی رتبه ارتش می نویسد:« تغیرات مهمی در خصوص فرآیند عملیات ها، صورت گرفته که از جمله می توان به سازماندهی نیروی زمینی، حملات از راه دور، به کار گیری مؤثر دستگاه های اطلاعاتی وتغییر یکپارچه ی مأموریت های نیروی هوایی، زمینی و دریایی، اشاره کرد.»

این گزارش از یک «انقلاب ارتباطی» خبر می‌دهد که اطلاعات میدانی را در اختیار فرمانده هان قرار می دهد و نیز بر توانایی ارتباط مستقیم نیروی هوایی در حین جنگ با مرکز فرماندهی، تأکید می کند. این مقام عالی رتبه چنین می افزاید: این مأموریت از مهمترین تلاش های ارتش بوده که توسط بنی گانتز، رئیس ستاد کل ارتش، به عنوان هدف و برنامه ی اصلی در سال 2014 اعلام شده است». با توجه به اینکه مسئله ی موفقیت در «انقلاب ارتباطی» سالهای گذشته، بارها و بارها در خلال اعلام آمادگی ارتش طی پروژه ی «ارتش الکترونیک»، تکرار شده بنابراین، گانتز با تأکید بر اینکه سال جاری، سال آمادگی «ارتش الکترونیک» می باشد، در واقع خود اقرار می کند تمام گزراش های پیشین در این رابطه، غیر واقعی و بیشتر تبلیغاتی بوده است.

ارتش باید هر سال بر این آمادگی تأکید می کرد تا مردم خود را قانع سازد که هیچ مشکلی وجود ندارد.این عمل در راستای تشویق سربازان به پذیرفتن سلاح های خاصی که بعد از جنگ 2006  از پذیرفتن آن خودداری کرده اند  صورت می گیرد. مثلا خودروهای زرهی مرکاوا که طی جنگ، در هر لحظه توسط نیروهای حزب الله منفجر می-شد، نسبت اقبال سربازان از شش داوطلب برای هر دستگاه قبل از جنگ، به یک داوطلب برای 6 دستگاه، بعد از جنگ کاهش یافت. علی رغم اینکه قدرت نظامی ژیم صهیونیستی را کوچک نمی‌شمریم، این سوال مطرح می شود که چرا این رژیم با وجود آمادگی کامل  و توانمندی نظامی، پس چرا تل‌اویو از این آمادگی خود استفاده نمی‌کند تا به یکباره حزب الله را از بین ببرد؟ سوالی مناسب در قبال تهدیدات دائمی اسرائیل که پاسخ دادن به آن بسیار آسان است.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار