عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رزمندگان ما در جبهه‌ها با حجت باطنه خود به امام و اسلام و جهاد پیوند خورده بودند، گفت: اگر این حجت باطنه نبود، حزب‌الله کجا به وجود می‌آمد و علوی‌های سوریه چگونه در مقابل همه دنیا استقامت می‌کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله "حائری شیرازی" عضو مجلس خبرگان رهبری در سومین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت روحانیون رزمنده تهران بزرگ که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند که ما در دوران بعد از طلوع فجر و بعد از سپیده و منتظر خورشید هستیم، روشن بود که منظور امام ظهور بود.  
 
وی افزود: آثار حالات و برکات و روحیات و معنویت دوران دفاع مقدس را می‌بینیم، لذا اگر ما در بین‌الطلوعین زندگی می‌کنیم یعنی سیاهی بر نمی‌گردد و ما منتظر خورشید هستیم و تحولات و تغییرات موجب روشن‌تر شدن فضا است.  
 
آیت‌الله حائری شیرازی تصریح کرد: این حرکتی که در دنیا شروع شده و قیام همگانی و تحول جهانی است، بیداری اسلامی است. کسانی که نمی‌خواهند این واقعیت را ببینند، می‌گویند بهار عربی، لذا طغیان کرده و سرکوب می‌شوند.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این حجت باطنه ملت‌هاست که بیدار شده و گرنه ظهور به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند وگرنه ظهور به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند امیرالمومنین(ع) حجت ظاهره بود، اما در عصری زندگی می‌کرد که حجت باطنه مردم کمتر بیدار شده بود.  
 
وی افزود: در جبهه‌ها رزمندگان ما به واسطه همین حجت باطنه خود با امام و اسلام و جهاد پیوند خورده بودند و اگر این حجت باطنه وجود نداشت، حزب‌الله کجا به وجود می‌آمد و اینکه همه دنیا یک طرف باشند و علوی‌های سوریه یک طرف و چگونه اینهمه استقامت می‌کردند؟  
 
آیت‌الله حائری شیرازی اظهار داشت: این‌‌ همان نقطه‌ای است که رهبری بزرگوار فرمودند جهان بر سر یک پیچ تاریخی است و‌‌ همان آیه قرآن است که خداوند فرمود، زمین را بندگان صالح ما به ارث خواهند برد و مدیریت خواهند کرد، تاکنون انسان‌های فاسد مدیران بزرگ عالم بودند، این چرخش و پیچی که پیش می‌آید این است که صالحین روی کار می‌آیند.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تحولات زیادی در دوره ما واقع شده، اما چون به تدریج واقع شده، به ما شوک وارد نشده است، در سابق در یک شهر یک حافظ قرآن بود که همه آن را می‌شناختند، اما امسال گزارش دادند که در یک مسجد ۴۰ حافظ قرآن به وجود آمده که این یک تحول است، آیا وقتی به یک بچه ۵ ساله دکترای قرآن بدهند، این آیه نیست؟ این‌ها آثار و حجت باطنه است.  
 
وی گفت: این نوری که در ۲۲ بهمن طلوع کرد در حال افزایش است. دشمنان نیز‌‌ همان کاری را می‌کنند که از قدیم می‌کردند، شایعه سازی، تشویق و ترغیب و هزینه‌ها به اسم حقوق بشر و اینکه از امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری کنند تا بتوانند ظهور را عقب بیندازند.  
 آیت‌الله حائری شیرازی افزود: ما مثل کسانی هستیم که از یک چاه ۱۳۰۰ متری تاریک با یک نردبانی بالا می‌آییم، هزار و خورده‌ای پله را بالا آمده‌ایم و یک مقدار دیگر پله مانده است، لذا اگر همینجا که رسیده‌ایم سقوط کنیم، از هزار متری افتاده‌ایم اما اگر مقاومت و استقامت کنیم و چند پله‌ای بالا بیاییم، پایمان را روی زمین گذاشته‌ایم. ما پله‌های آخر را طی می‌کنیم و باید با قدرت آن چیزی را که به ما داده‌اند، بگیریم.  
 
وی افزود: این مردم را به ما سپرده‌اند و مردم دیگر عالم هم همینطورند و من خیلی وقت است ارزو دارم در شما روحانیون آثاری ببینم.  
 
آیت‌الله حائری شیرازی اظهار داشت: وقتی امام(ره) می‌خواستند بیایند، روحانیون گروه استقبال تشکیل دادند و هرکسی گفت کاری می‌کند، رهبر بزرگوار ما نیز گفتند من چای درست می‌کنم. همه تعجب کردند اما ایشان گفتند من این کار را بلد هستم.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بنابراین شما که آخوند شدید، باید در هرجایی در هر مسجدی و مدرسه‌ای و هر کاری که باشد به عهده بگیرید و با تقوی باشید برای برخی‌ها در پایان عمر کل ایمان و عمل صالح آن‌ها از دست می‌رود، لذا باید به صورت والعصر توجه کرد. به همدیگر خطر‌ها را اطلاع دهید و باهم باشید و توصیه می‌کنم دفتری برای کسانی که می‌خواهند این همکاری‌ها را انجام دهند باز کنند به نام «گروه تواصی» که هرکس داوطلب است ثبت نام کند.  
 
وی خاطرنشان کرد: مومنین وقتی به هم می‌رسند شعله می‌کشند و این نور الهی وقتی کنار هم باشد، فروزان می‌شود و اگر این شعله‌ها بالا گرفت گناهان را می‌سوزاند.  
 
گفتنی است؛ آیت‌الله حائری شیرازی در پایان سخنان خود از حاضرین خواست که با گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» برخیزند و با یکدیگر مصافحه و روبوسی کنند که این کار با استقبال همه روبرو شد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حجت ، باطنه ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار