دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان روز پنجشنبه اعلام کرد با بیانیه‌ای که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره اوکراین منتشر کرده است، باید بسیار محتاطانه برخورد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان روز پنجشنبه اعلام کرد با بیانیه‌ای که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره اوکراین منتشر کرده است، باید بسیار محتاطانه برخورد کرد.

 تاسک در نشست خبری مشترک با آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که به لهستان سفر کرده است گفت: ارزیابی ناتو و لهستان این است که باید رویکرد بسیار محتاطانه‌ای در قبال سخنان پوتین اتخاذ کرد.

وی افزود: اکنون لحظه ای نیست که ما بتوانیم اعلام کنیم بحران اوکراین به پایان رسیده است. لهستان و ناتو امیدوار است سخنان پوتین نشانه رویدادهای خوش بینانه تری در آینده باشد، اما در حال حاضر هنوز بسیار زود است که بتوانیم بگوییم بحران اوکراین به پایان رسیده است.

راسموسن نیز بار دیگر با اشاره به بیانیه پوتین که گفته بود نظامیان روس از مرز اوکراین خارج شده‌اند گفت: ما بیانیه پوتین را ملاحظه کردیم، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای دال بر خروج واقعی نظامیان روس از مرز اوکراین مشاهده نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره بیانیه وزارت امور خارجه روسیه که اعلام کرد راسموسن کور بوده است که نشانه ای از عقب‌نشینی نظامیان روس ندیده است به خبرنگاران گفت: بینایی من خیلی هم خوب است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار