رییس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران گفت: در ایران 20 هزار بیمار مبتلا به تالاسمی وجود دارد که هزار و 200 نفرشان در استان کرمان ساکن هستند.

دکتر مجید آراسته در حاشیه ی مراسم روز تالاسمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، بیشترین شیوع بیماری تالاسمی را در استانهای شمالی و جنوبی کشور عنوان کرد و افزود: گیلان ، مازنداران ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، فارس و کرمان بیشترین میزان مبتلایان به تالاسمی را دارا هستند.

رییس هئیت مدیره انجمن تالاسمی استان کرمان خاطرنشان کرد: در مجموع 65 درصد بیماران تالاسمی در این استان ها هستند و در دیگر مناطق کشور شیوع این بیماری به مراتب کمتراست.

دکتر آراسته علت شیوع بیماری تالاسمی در این استانها را رواج ازدواج های خویشاوندی و فامیلی و پراکندگی ژن عنوان کرد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر یکی از دغدغه های بیماران مبتلا به تالاسمی مشکل مسکن است ،که در دولت دهم سن و متأهل بودن بیماران یکی از شرایط اصلی بود و در این راستا 56 نفر نام نویسی کردند.

دکتر آراسته یادآور شد: با توجه به اینکه هزینه های مسکن مهر افزایش یافته است ، متأسفانه این تعداد ، قادر به پرداخت آن نبودند که در دولت تدبیر و امید ، برای رفع این مشکل قول مساعد داده شده است.

وی به مشارکت بیش از 10 هزار خیّر در زمینه های درمانی ، فرهنگی و اجتماعی در استان کرمان اشاره کرد وگفت: درحال حاضر استان کرمان یکی از استان های پیشرو در زمینه ی کمک های خیر خواهانه خیّران است.

دکتر آراسته از ازدواج 65 بیمار تالاسمی در استان کرمان خبر داد و افزود: این امر نشان می دهد ، مبتلایان به بیماری تالاسمی با داشتن یک بیماری مزمن و صعب العلاج ، همواره به ادامه ی زندگی امید دارند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 270 بیمار مبتلا به تالاسمی به صورت مستمر در استان کرمان در رشته های تنیس روی میز، تیراندازی ، شطرنج و دارت فعالیت دارند./س

 

برچسب ها: بیمار ، تالاسمی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.